Inlägg från: Anonym (qwerty) |Visa alla inlägg
  • Anonym (qwerty)

fryser jämt

Har du provat att försöka äta mat?

• Anonym (qwerty)
    Anonym (frusen ts) skrev 2016-11-03 23:53:29 följande:
    Har märkt att det blir bättre av viss mat. Kall mat gör det värre. Varm mat funkar bättre och allra bäst funkar varm soppa.
    Framförallt så håller underhudsfett dig varm
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (underviktig?) skrev 2016-11-03 23:56:51 följande:

Är du underviktig? Min man plågas av enormt hög ämnesomsättning. Han har nästan inget underhudsfett alls, trots att han äter som en häst. Han fryser jämt men har också de senaste åren lärt sig att klä sig rätt för att inte frysa så mycket som tidigare. Använd ullunderställ och lager-på-lager för att inte frysa så mycket och klä dig inte i vinterkläder på sommaren för då blir det en plåga när temperaturen sjunker.

Om du är underviktig så se till att gå upp i vikt men om du är som min man - underviktig utan att kunna göra något åt det - prata då med en dietist.

Åh, är din man också så?
    Min man  kunde käka chili cheese med typ grädde till frukost, lunch och middag 7 dagar i veckan utan att han gick upp i vikt. Lagom kul när man själv är en sådan som tar tillvara på typ varenda kalori.

Men sen fyllde han 35 och fick någorlunda normal ämnesomsättning, tack och lov.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (frusen ts) skrev 2016-11-04 00:02:35 följande:
    Så du tror att jag skulle känna mig varmare som tjock?
    Man håller definitivt värmen mycket lättare om man är tjock ja.
    Kolla bara på överlevarna från estonia. Det var inte ett enda benrangel som överlevde, utan samtliga är ganska kraftiga.

Med det sagt så säger jag inte att man behöver vara tjock för att bli varm. Lagom är alltid bäst
Svar på tråden fryser jämt