Inlägg från: Anonym (frusen ts) |Visa alla inlägg
  • Anonym (frusen ts)

fryser jämt

Har ett så fruktansvärt jobbigt problem. Fryser konstant. Det är jobbigt på sommaren men det är olidligt på vintern. Och det blir inte bättre av att jag pluggar nu och sitter still hela dagarna. Enda stället jag trivs på är i bilen där jag kan dra upp värmen till +40 grader. Här alltid sjukt mycket kläder på mig men det hjälper inte för det känns som om kroppen är inte producerar tillräckligt med värme för att det ska kännas behagligt. Försöker träna ofta för att få upp värmen. Bastar också mycket. Jag sover med pyjamas, strumpor, fleecetröja och ibland mössa. Värsta plågan att stiga upp på morgonen och hoppa in i duschen för att jag fryser så. Testade skökdkörtelprover i somras. Läkaren har inte sagt någonting om det så jag antar det såg bra ut.

Vad är det för fel på mig? Någon annan med ett liknande problem?

• Svar på tråden fryser jämt
  • Anonym (frusen ts)
    Anonym (qwerty) skrev 2016-11-03 23:46:13 följande:

Har du provat att försöka äta mat?

Har märkt att det blir bättre av viss mat. Kall mat gör det värre. Varm mat funkar bättre och allra bäst funkar varm soppa.
  • Anonym (frusen ts)
    Anonym (underviktig?) skrev 2016-11-03 23:56:51 följande:

Är du underviktig? Min man plågas av enormt hög ämnesomsättning. Han har nästan inget underhudsfett alls, trots att han äter som en häst. Han fryser jämt men har också de senaste åren lärt sig att klä sig rätt för att inte frysa så mycket som tidigare. Använd ullunderställ och lager-på-lager för att inte frysa så mycket och klä dig inte i vinterkläder på sommaren för då blir det en plåga när temperaturen sjunker.

Om du är underviktig så se till att gå upp i vikt men om du är som min man - underviktig utan att kunna göra något åt det - prata då med en dietist.

Nej jag är inte underviktig.

Borde man inte vara varm om man har hög ämnesomsättning?
  • Anonym (frusen ts)
    Anonym (qwerty) skrev 2016-11-03 23:56:21 följande:

Framförallt så håller underhudsfett dig varm

Så du tror att jag skulle känna mig varmare som tjock?
Svar på tråden fryser jämt