Anmäld till soc
Så dom tog det beslutet på telefon för att du sa att det inte var så ?
Så får dom inte göra
Så dom tog det beslutet på telefon för att du sa att det inte var så ?
Så får dom inte göra
Dom har skyldighet att gå vidare även om ni inte vill
Det handlade ju också om saker som är privata för oss, liksom är jag deprimerad eller inte kan ju bara jag säga, om jag upplever sambon som våldsam eller inte är ju en tolkningsfråga från mig, är vi oroliga är ju en känsla från oss
Hjälp och stöd med talet och maten är ju frivilligt via bvc och förskola, och skulle det vara någon oro så tar ju bvc/förskola tag i det först och om de inte går eller dom är oroliga så anmäler ju dom
Och att sambon är borta mycket, ja han jobbar ju heltid, många föräldrar gör det! Är ju ingen grund för att sonen skulle må dåligt eller komma till skada på något sätt, annars skulle väl ingen förälder få jobba..
Skulle förstå om det handlade om livsfara, misshandel och droger! Då tas ju ofta beslut om omhändertagande direkt, eller startas en utredning direkt men nu var de bara oro, utifrån saker som är tolkningsbara, luddiga och rent påhitt
Dom träffade oss, vi förklarade, pratade om hur våra liv och relationer är och gav även en förklaring till anmälningen, och dom hörde/såg/kände ingen oro alls och beslutade att inte starta en utredning
Du verkar vara en en traditionell loser. Att du får en orosanmälan på halsen är inte så konstigt. Ta emot hjälp istället för att utöva motstånd.