Anmäld till soc
Fått en orosanmälan angående våran 3åring
Vet inte vem som anmält än
Antingen förskolan - för att han är sen med pratet och inte vill äta lunch där (fått många kommentarer om de iaf, har haft extra möten på bvc angående det och gör så gott vi kan)
Eller så är det en granne
Haft problem med sambon, tyvärr har det blivit bråk 2-4 gånger sen vi flyttade hit för 1,5år sen, aldrig fysiskt men höga röster och svordomar
Helt ärligt så är det för att han ljugit och snackat med andra tjejer bakom min rygg, söker bekräftelse, han har gått i terapi för det och det har blivit bättre mellan oss
Jag är även höggravid och halvt sängliggande (komplikationer) och med en envis och vild 3åring så behöver jag ibland höja rösten för att säga nej och hindra honom från att göra illa sig/ha sönder saker då jag inte kan fysiskt lyfta bort honom/hindra honom, det händer dock inte särskilt ofta, han är rätt duktig på att lyssna men vissa dagar så
Han är ju en 3åring och får han inte som han vill så kan de ju bli skrik från honom, han lugnar ner sig rätt snabbt ändå
Ska föda/snittas/sättas igång när som helst, väldigt rädd och stressad i för det
Detta är bland det sista jag behöver nu!
För nej jag tror absolut inte att våran 3åring far illa
Alla vi träffar berömmer hur trygg, duktig och utvecklad han är (bara prat som är lite sent, förståelsen och göra saker är han år fram)
Vi har själva sökt hjälp via bvc (angående vikten och prat) och fått bekräftat att vi gör vårt bästa och han utvecklas bra
Sambon kommer dessutom gå på ledighet när som helst nu för att hjälpa mig och jag går på extra besök på mvc för stöd inför förlossningen och för att förebygga förlossningsdepression
På det sättet, är jag inte orolig för soc
Men samtidigt så har jag väldigt, väldigt dåliga erfarenheter av dom som myndighet från min egen barndom... och som sagt ska jag när dom helst föda barn och vet ju inte hur dom kommer ta det, eller om dom kommer ta hen!?
Om jag inte orkar gå på möte på deras föreslagna tid, för att jag är sängliggande, på sjukhuset, blöder floder, kämpar för amningen m.m kommer det ses som att vi inte samarbetar och dom tar 3åringen eller båda barnen!?
Om de bara var ett bedömningsmöte och thats it så skulle jag inte vara orolig, men nu med födseln och allt..
Vi hade dessutom planerat att 3åringen skulle ta ledigt från förskolan från och med nu och fram till jan-feb, men kommer det nu ses som att vi döljer nåt? Det är främst för att vi vill ha tid som större familj och minska smittorisk med nyfödd