Anonym (TS) skrev 2016-11-13 10:57:08 följande:
Enligt bvc/förskolan har vi gjort/gör allt rätt med sonen, så hur är hans kräsenhet med kladdig mat och ovilja att prata mycket vårat fel?
Grannarna har vi inga problem med, var ju inte dom som hade ringt! Tvärtom så är dom trevliga här även om vi känner dom längre ner på gatan bättre och bara säger hej till dom närmsta.
På vilket sätt är det mitt fel att min familj är psykiskt störd? Har jag valt min familj?
Så att jag mådde dåligt för 5-10år sen är något som ska hänga över mig resten av livet?
Det faktum att jag varit frisk i över 4år spelar ingen roll?
Tror du jag valde att bli vanvårdad som barn? Tror du jag valde att vara vittne till vanvård och skit?
Tror du jag valt att inte tåla graviditetshormoner och bli sjuk under graviditet? Exakt hur väljer man bort foglossning, HF, HG? Hur bestämmer man moderkakans placering? Hur väljer man att kroppen inte ska få ökad blödningsrisk vid förlossningen?
Så fort graviditeten är över och jag läkt så kommer jag gå tillbaka till mitt normaltillstånd, dvs. Frisk!
Fysiskt och förhoppningsvis psykiskt också, annars så har jag hjälp standing by
Vill jättegärna veta inför framtiden!
Kanske har du en tidsmaskin jag kan låna så min uppväxt och liv blir perfekt!? :D
Exakt vilka problem kan vi påverka NU och exakt vad kan soc göra åt något NU?
Strunta i socionomerna
Det vimlar av dem här på fl. Sådana som vägrar gå med på att en familj inte behöver deras "hjälp".
Det känns bra att höra att de inte misstänker autism.
Föreslår att du lämnar tråden nu innan det dyker upp någon annan självförhärligande självgod socionom som vill snabbutreda dig via fl
Lycka till