• Anonym (Omtänksamhet ?)

Vintern kommer!!!!!!!

Åter igen så kommer vintern utan att någon kan rå på det. Månader av kyla, snö mörkt och kallt.

Alla vi som har hem att komma till märker inget, men media tar direkt skriverier om hur "emigraterna" ska klara vintern (tiggarna) som sitter utanför affärerna!!!! Vi alla vet att dem har någonstans där det kan sova och hålla sig rena. Men och nu säger jag MEN med stora bokstäver hur många SVENSKA hemlösa, fattiga familjer har någonstans att ta vägen när iskylan kommer?

Hur många av Sveriges 9 miljoner människor bryr sig om våra hemlösa/fattigfamiljer.......?

Ja det finns platser där dem kan hämta en tjocktröja....ett par skor och kanske få ett mål mat.

MEN åter igen ett men får dem gå i förtur att få lediga lägenheter???? Byggs det nya lägenheter för att dessa hemlösa ska få en bostad?????

NEJ våra hemlösa ska frysa ihjäl dö för att inte vara till besvär......FÖR våra nyanlända är viktigare, dem ska gå först i bostadskön, i överlevnads frågan ja i ALLT

Vi svenskar anses som humant folk, men kan inte vara det på grund av politikerna eller den sittande regeringen. Bara det som håller med dagens regering känner sig nöjda över att rädda världen, MEN skiter i folket som finns i landet.

• Svar på tråden Vintern kommer!!!!!!!
    Anonym (!) skrev 2016-11-04 22:05:48 följande:
    Man betalar alltid hyran. Har man inte råd med allt annat gör man sig tex av med tv, betalar inte 500kr /mån för mobil etc etc. Det finns mängder av studenter som lever på omkring 10 000 kr per mån. Ja, även studenter med barn.
    Ska en svensk behöva bli av med allt när invandrare får allt.?????
    Dixie skrev 2016-11-04 22:14:12 följande:
    Nej, jag såg inte detta program - var detta familjer med barn?!
    Tyvärr har jag svårt att ta dig på allvar, klart hemlöshet ska bekämpas - men dina rasistiska kommentarer är svårt att ha överseende med....
    Det är inte rasistiska kommentarer utan verkligheten utanför.........
    Anonym (!) skrev 2016-11-04 22:05:48 följande:
    Man betalar alltid hyran. Har man inte råd med allt annat gör man sig tex av med tv, betalar inte 500kr /mån för mobil etc etc. Det finns mängder av studenter som lever på omkring 10 000 kr per mån. Ja, även studenter med barn.
    Har aldrig påstått att studenter inte har det svårt......Jag vet att dem har svårt att få bostäder och att klara ekonomin.
    Så säg inget annat jag värnar även studenter.
  • Dixie
    Anonym (Omtänksamhet ?) skrev 2016-11-04 23:55:16 följande:

Det är inte rasistiska kommentarer utan verkligheten utanför.........

Men alla dessa svenska familjer som är hemlösa som du skriver om i början verkar ju inte finnas, du har inte visat någon källa/bevis för att det ens finns hemlösa familjer....
    Dixie skrev 2016-11-04 23:59:08 följande:
    Men alla dessa svenska familjer som är hemlösa som du skriver om i början verkar ju inte finnas, du har inte visat någon källa/bevis för att det ens finns hemlösa familjer....
    Du följer inte med nyheter och fakta program.......Du ser inte på Tunnelbanan......eller andra program om verkligheten.......Du kanske aldrig har gått under broar eller kanaler på natten där folk legat och sovit (eller försökt sova) ......

Börja för det första och läs fakta och se nyhetsinlägg och forska hur det ser ut.......Städerna i södra Sverige har hur många som helst hemlösa som alla skiter i för att dem säger.......Du har lagt dig i den situationen så får du stå det.

Sen tar Sverige in en massa folk som även dem har problem med bostäder och allt vad det innebär......Men då helt PLÖTSLIGT finns det både bostäder och pengar.

Varför hjälper vi inte först dem som ligger illa till i Sverige innan vi hjälper andra???????
    Dixie skrev 2016-11-04 23:59:08 följande:
    Måste jag visa fakta.......Har du ingen egen uppfattning? Lyssnar du på nyheter? Läser du media?....

Vart bor du om du inte har insyn i detta?

Jag är född norrlänning, men vet hur det är i storstäderna .
    Lilla Gs mamma skrev 2016-11-04 22:06:31 följande:
    Kanske man ska fokusera på att se varje MÄNNISKAS behov - oavsett vilket ursprung han/hon har?
    Vill nog först och främst se till att landets egna folkets behov går i första hand ......Varför ska dessa vara mer åt sido satta än andra?

• Dixie
    Anonym (Omtänksamhet ?) skrev 2016-11-05 00:33:09 följande:

Måste jag visa fakta.......Har du ingen egen uppfattning? Lyssnar du på nyheter? Läser du media?....

Vart bor du om du inte har insyn i detta?

Jag är född norrlänning, men vet hur det är i storstäderna .

Ja, om du kommer med argument i en diskussion behöver du visa fakta för att du ska vara trovärdig! Du skriver att det finns många hemlösa svenska familjer - men eftersom du inte har något belägg för ditt påstående är jag ganska säker på att du baserar allt på "egen uppfattning" för att du ska kunna klaga lite extra på invandrare!
  • Lilla Gs mamma
    Anonym (Omtänksamhet ?) skrev 2016-11-05 01:55:08 följande:

Vill nog först och främst se till att landets egna folkets behov går i första hand ......Varför ska dessa vara mer åt sido satta än andra?

Varför ställa en utsatt människas behov före en annans? När det gäller en medmänniskas liv och hälsa tycker jag man ska prioritera resurser till det.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Omtänksamhet ?) skrev 2016-11-04 21:40:36 följande:
    Då ställer jag dig en fråga......Vad kostar en etta idag......?

Om du får in en aktivitets stöd på 10.000 kr och ska betala en hyra på 3900-4500 kr, el 250 kr, tv licens 512 kr, försäkring för lösöre, telefon/mobil 500 kr (ungefär) Läkarbesök, mediciner, busskort, mat hygien etc, etc, etc . Du kan inte betala dessa kostnader....blir bostadslös, hamnar på gatan......Är denna person missbrukare? eller denna ensamstående mamma missbrukare?

Som sagt du kanske inte vet hur det är att vara fattig.

Du kanske inte har samma omtanke om folket som bor i landet som för det som väller in i landet.
    Kan man inte betala så får man söka socialbidrag, och om du uppfyller deras krav så kommer du kunna bo kvar.
Svar på tråden Vintern kommer!!!!!!!