• Anonym (Omtänksamhet ?)

Vintern kommer!!!!!!!

Åter igen så kommer vintern utan att någon kan rå på det. Månader av kyla, snö mörkt och kallt.

Alla vi som har hem att komma till märker inget, men media tar direkt skriverier om hur "emigraterna" ska klara vintern (tiggarna) som sitter utanför affärerna!!!! Vi alla vet att dem har någonstans där det kan sova och hålla sig rena. Men och nu säger jag MEN med stora bokstäver hur många SVENSKA hemlösa, fattiga familjer har någonstans att ta vägen när iskylan kommer?

Hur många av Sveriges 9 miljoner människor bryr sig om våra hemlösa/fattigfamiljer.......?

Ja det finns platser där dem kan hämta en tjocktröja....ett par skor och kanske få ett mål mat.

MEN åter igen ett men får dem gå i förtur att få lediga lägenheter???? Byggs det nya lägenheter för att dessa hemlösa ska få en bostad?????

NEJ våra hemlösa ska frysa ihjäl dö för att inte vara till besvär......FÖR våra nyanlända är viktigare, dem ska gå först i bostadskön, i överlevnads frågan ja i ALLT

Vi svenskar anses som humant folk, men kan inte vara det på grund av politikerna eller den sittande regeringen. Bara det som håller med dagens regering känner sig nöjda över att rädda världen, MEN skiter i folket som finns i landet.

• Svar på tråden Vintern kommer!!!!!!!
  • Anonym (Läs FAKTA inte propaganda)
    Anonym (Omtänksamhet ?) skrev 2016-11-04 23:52:32 följande:
    Ska en svensk behöva bli av med allt när invandrare får allt.?????
    På vilket sätt blir en svensk av med allt och en invandrare får allt?
    Menar du för att svenskar måste betala för sig? Det måste invandrare med, men de är oftast bättre på att hushålla med sina pengar eftersom de är vana vid att leva på ingenting, det är liksom en del av flykten hit. De flesta svenskar (långt ifrån alla, men de flesta) som hamnar utanför gör det pga att något hänt. Det kan vara arbetslöshet med oförmåga att komma tillbaks, det kan vara lyxkonsumtion och skuldsättning, eller det kan vara missbruk av olika slag. De flesta invandrare som kommer hit kommer för att de har ett driv. Människor med driv hamnar inte på gatan.
    Det är samma socnorm för alla som har uppehållstillstånd, med ett undantag och det är EU-migranter. De flesta tiggare man ser utanför affärerna är EU-migranter, och dessa får ingenting eftersom de oftast inte gått genom systemet utan kommit hit lagligt men utan registrering.
    Gå inte på SDs propaganda utan läs fakta i stället. SCB har en hel del information.

De som precis kommit hit och söker fristad i vårt land bussas iväg till uppsamlingsläger där de får mat och husrum under den initiala utredningen. Vad tror du skulle hända om man samlade in hemlösa och skickade iväg dem med bussar 16 timmar ut i obygden? För det första är merparten av dem missbrukare och skulle balla ur innan de ens var framme, om de ens klev ombord på bussen. För det andra skulle det anses omänskligt att skicka folk från Malmö och Stockholm till obygden utanför Sundsvall.
  • Anonym (Trötter)

Nu har ju jag aldrig behövt leva i ett krig.. men det låter onekligen fruktansvärt om det är jämförbart med att bo i Sundsvall, hemska tanke. Hur kan vi behandla människor som flyr för sina liv på det sättet? De kommer hit i tron om ett bättre liv men tvingas alltså bo i Sundsvall???

Dixie skrev 2016-11-05 08:53:10 följande:
    Ja, om du kommer med argument i en diskussion behöver du visa fakta för att du ska vara trovärdig! Du skriver att det finns många hemlösa svenska familjer - men eftersom du inte har något belägg för ditt påstående är jag ganska säker på att du baserar allt på "egen uppfattning" för att du ska kunna klaga lite extra på invandrare!
    www.svd.se/antalet-hemlosa-vaxer-dramatiskt.....Här kan du läsa om att antalet hemlösa blir fler och fler.
    Anonym (Trötter) skrev 2016-11-05 17:39:18 följande:
    Nu har ju jag aldrig behövt leva i ett krig.. men det låter onekligen fruktansvärt om det är jämförbart med att bo i Sundsvall, hemska tanke. Hur kan vi behandla människor som flyr för sina liv på det sättet? De kommer hit i tron om ett bättre liv men tvingas alltså bo i Sundsvall???
    Vad bra att ni tänker att det är hemskt att skicka folk ovanför Sundsvall för då får Västerbotten och Norrbotten vara ett lugnt och rofyllt område utan bilbränder, våldtäkter, personrån etc.
  • Anonym (S)

TS, de hemlösa i Sverige blir inte hemlösa så lätt. Ofta får de både en och två chanser, men många av de hemlösa har svårt att följa regler i ett hyreskontrakt och vill inte riktigt anpassa sig. Många har drogproblem eller alkoholproblem och vill/kan inte gå med på att hålla sig nyktra för att få bostad.
    Ja, det är ett problem. Ja, det måste fixas.
    Men VARFÖR ska de invandrare som kommer inte få en chans att följa hyreskontraktets regler och myndigheternas krav på motprestation precis som ALLA hemlösa "Svenskar" garanterat redan fått innan de hamnade på gatan.

Varför ska den ena inte få något bara för att den andra inte har det? Blir det mer rättvist att strunta i båda? Nej, givetvis inte!

Sen ska du inte tro på allt du hör. Var lite selektiv och kritisk till källorna.

Anonym (S) skrev 2016-11-05 20:57:42 följande:
    TS, de hemlösa i Sverige blir inte hemlösa så lätt. Ofta får de både en och två chanser, men många av de hemlösa har svårt att följa regler i ett hyreskontrakt och vill inte riktigt anpassa sig. Många har drogproblem eller alkoholproblem och vill/kan inte gå med på att hålla sig nyktra för att få bostad. Ja, det är ett problem. Ja, det måste fixas. Men VARFÖR ska de invandrare som kommer inte få en chans att följa hyreskontraktets regler och myndigheternas krav på motprestation precis som ALLA hemlösa "Svenskar" garanterat redan fått innan de hamnade på gatan. Varför ska den ena inte få något bara för att den andra inte har det? Blir det mer rättvist att strunta i båda? Nej, givetvis inte! Sen ska du inte tro på allt du hör. Var lite selektiv och kritisk till källorna.
    Jag och många med mig anser att man ser till landets folk i första hand. Har alla det bra tak över huvudet mat i magen, kläder på kroppen, råd att gå till tandläkare, läkare. ta ut mediciner då kan vi börja hjälpa människor från andra länder......

Men som många på FL menar och tror att ALLA svenskar har det bra ställt och alla måste hjälpa till för människorna som kommer in.

Varför strunta i landets egna människor????? . Jag tror inte någon vill sova under broar och trappuppgångar när iskylan kommer, eller när det regnar och stormar.

Alla som bor i STHML borde väl se detta med egna ögon, gå ner i Tunnelbanan en hel dag.....samma i Malmö, Göteborg, Norrköping, Uppsala, ........ja alla städer.

Det största problemet att Sveriges egna folk inte får hjälp är regeringen för dem blundrar för sanningen.
  • Anonym (S)
    Anonym (Omtänksamhet ?) skrev 2016-11-05 21:23:03 följande:
    Jag och många med mig anser att man ser till landets folk i första hand. Har alla det bra tak över huvudet mat i magen, kläder på kroppen, råd att gå till tandläkare, läkare. ta ut mediciner då kan vi börja hjälpa människor från andra länder......

Men som många på FL menar och tror att ALLA svenskar har det bra ställt och alla måste hjälpa till för människorna som kommer in.

Varför strunta i landets egna människor????? . Jag tror inte någon vill sova under broar och trappuppgångar när iskylan kommer, eller när det regnar och stormar.

Alla som bor i STHML borde väl se detta med egna ögon, gå ner i Tunnelbanan en hel dag.....samma i Malmö, Göteborg, Norrköping, Uppsala, ........ja alla städer.

Det största problemet att Sveriges egna folk inte får hjälp är regeringen för dem blundrar för sanningen.
    Nej, dessa människor brukar ha fått flera chanser men vill inte leva efter de regler och krav som finns. Ex vara nykter, jobba/följa soc anvisningar för att få pengar, sköta hyran osv.

Och vill då nån annan göra vad som krävs så måste den få gå före.

Det kommer alltid vara så att den som anstränger sig mest och följer regler/krav kommer längre.
    Anonym (S) skrev 2016-11-05 21:57:34 följande:
    Nej, dessa människor brukar ha fått flera chanser men vill inte leva efter de regler och krav som finns. Ex vara nykter, jobba/följa soc anvisningar för att få pengar, sköta hyran osv. Och vill då nån annan göra vad som krävs så måste den få gå före. Det kommer alltid vara så att den som anstränger sig mest och följer regler/krav kommer längre.
    Så du påstår att alla EU-Emigranter och asylsökande jobbar....Vill jobba!!!!!!? Och alla dem sköter sig exemplariskt
    och därför får bostad omgående.
  • Anonym (S)
    Anonym (Omtänksamhet ?) skrev 2016-11-05 22:04:36 följande:
    Så du påstår att alla EU-Emigranter och asylsökande jobbar....Vill jobba!!!!!!? Och alla dem sköter sig exemplariskt
    och därför får bostad omgående.
    Vill jobba: JA!
    Det är väl därför romerna kommit hit? De vill tjäna pengar och de latar inte sig hemma i sängen direkt?

Och vad jag vet vill även asylsökanden vara delaktiga. Förutsatt att deras psykiska hälsa (ptsd osv) inte står ivägen för ett jobb. Och de GÅR TILL SOC OCH GÖR VAD SOC BER DEM OM, om inte annat, för att få hjälp och bostad. Så ja - jag påstår absolut att de anstränger sig.
Svar på tråden Vintern kommer!!!!!!!