Inlägg från: mariama |Visa alla inlägg
  • mariama

BIM 17-24 november?

Hej! Är det någon mer som har BIM någon gång mellan 17 och 24 november? Kul att följas åt tills dess, själv har jag BIM runt 20 november. Vi kan väl skriva här och peppa varann? 

Vet att det finns BIM november-tråd men det vore kul att skapa lite sammanhållning i en mindregrupp där vi har BIM inom ganska liknande dagar :) Hör av er! :)

• Svar på tråden BIM 17-24 november?
  • mariama

Åh vad kul att ni nappade! Roligt att följa varann i mindre grupp med. Hoppas verkligen på plus för oss nu :)

Jag har ett barn sen innan (1 år 8 mån). Blev gravid i juli också på första försöket men det blev ett MA i slutet av augusti. Så tredje försöket nu sen dess att bli gravid! Hoppas SÅ att det tar sig, det tär på en att vänta även om det inte ens har gått särskilt lång tid tycker jag. Jag hade äl igår eller ev idag så vi jobbar på så att säga :') Heja oss alla nu!! :)

• mariama
    ostbollan skrev 2016-11-07 10:40:29 följande:

Första barnet och första försöket än så länge, är sjukt otålig.. Måste lära mig att koppla av lite också.

Jag kan inte heller koppla av! När man väl har bestämt sig vill man ha plusset NU liksom, haha.
  • mariama
    KCEG skrev 2016-11-07 14:13:34 följande:

Hahahaha =) 
    Ja den här eviga längtan efter plusset, man har ju som sagt bestämt sig att man vill ha en liten bebis. Så väntan på ÄL och och BIM är olidlig. 

Veerkligen! Tror det gör det värre för mig själv i och med att jag blev gravid i juli men att det blev MA, hade nog inte varit fullt så otålig annars :') I vilken vecka var ditt MA?
  • mariama
    AlexSthlm skrev 2016-11-07 17:23:02 följande:

Ååh, denna väntan på bim och att testa, bara äl+4 idag och tiden går såå sakta :P Hur ska man få tiden att gå snabbare?

Åh just dom där dagars precis efter äl är SÅ sega! När det börjar bli uppåt +7 känns det som att det går lite snabbare. Jag försöker verkligen skippa tankarna på det, tur man jobbar så dagarna går hyfsat fort iaf :)
  • mariama

Superkul att vi blir fler, välkomna till tråden tjejer :) Hoppas vi får plus allihop!!

• mariama
    ostbollan skrev 2016-11-08 07:56:10 följande:

Blinkande gubbe idag också. Undrar lite hur ni tänker, har läst att man ska gosa sig varannan dag dag för att öka mängden spermier. Andra kör på varje dag under fertila dagar. Tips? :) 

Två första försöken nu körde vi varje dag, men den här gången testar vi varannan istället! Svårt att säga vad som är bäst! Senaste graviditeten blev efter sex varje dag. Men jag tror det är viktigt att man isf har sex mycket över huvud taget resten av cyklerna också så att det inte blir en chock för simmarna och att dom "tar slut" (det gör dom ju inte men det blir ju annan kvalitet) lagom till ÄL :)
  • mariama
    Liiaa skrev 2016-11-08 11:42:01 följande:

Lite off topic men, Någon som vet hur man ändrar i sin profil via telefonen? Står att jag är 46 år gammal men är bara 27 haha..

Iallafall, jag hade blinkande smiley i 8 dagar, i torsdags förra veckan fick jag en fast smiley.. trodde aldrig dem skulle komma, men jag har alltid varit hormonkänslig så kanske är pga det.. Jag har bim den 19/11, känns som en evighet och är lika rädd att bli besviken denna gång, har inbillat mig att jag varit gravid mellan äl och bim i flera månader nu, man vill ju så gärna :(

När kan man räkna med symtom tror ni, pm de är riktiga symtom de vill säga :D

I min senaste graviditet fick jag molvärk runt en vecka efter äl, svagt som sedan blev starkare från dag till dag! Och det brukar jag inte ha så långt innan mens, plus att det kändes inte riktigt som mensvärk heller exakt. Så jag kände det ganska tidigt men kunde ju inte veta riktigt säkert förrän jag fick plusset :)
  • mariama

Närmar sig BIM för några av er nu :) Själv är jag på äl+3, segaste perioden av alla för mig. Men så fort det blir helg går ju några dagar i ett nafs då i alla fall :)

Vad har ni för känningar hittills, ni som har passerat äl?

• mariama
    ostbollan skrev 2016-11-10 19:33:42 följande:

ÄL+1, Är sjukt rastlös och nervös. Min sambo ringer nog snart psyk för tvångsintagning.. Har redan köpt två gravidtröjor på tradera..  Lagen om attraktion pratar dem om.. Då är det positivt att agera som om man är gravid fast man inte vet.. Hahaha känner mig sjukt knäpp, har inte haft mens på 9 år.. Tog ut min hormonspiral 23/10. Alla dessa ÄL-hormoner gör mig knasig och lipig.. Hur mår ni?

Heja, nu är du iaf igång med den jobbiga väntan på BIM! Jag är på äl+4 (tror jag), har sen äl haft så ont i den vänstra äggstocken, när jag rör mig, hostar, sätter mig, osv. En cysta kanske? Annars känns allt hittills som de två senaste månaderna då mensen kommit. Lite tidigt för andra symptom än kanske men känner mig inte så hoppfull. Usch jag är inte bra på det här med att vänta!!
Svar på tråden BIM 17-24 november?