cosinus skrev 2016-11-08 13:11:31 följande:
Till de egna barnen så blir det nog kring 2000 per födelsedag/julafton och då per barn. Ibland mer, ibland mindre.
Till kompisar typ 100 kr plus/minus 30 kr eller så.
Ena sonen önskar sig alltid lego så till honom blir det oftast ett legobygge kring 1000-lappen (allt mindre går för fort att bygga) och så brukar det vara någon innebandyklubba/roligare fotbollströja eller annat, någon bok, nåt presentkort på applestore o s v. (han är 10)
Andra sonen önskar sig bara saker man kan slå ihjäl sig med. Kickbikes, inlines, skateboards och annat. Brukar utöver det köpa några lite roligare kläder, något till hans aktiviteter o s v (han är 8)
Yngsta dottern vill också ha lego men där funkar mindre satser, hon är mycket för pyssel och hennes födelsedagar julaftnar är än så längre billigast (hon är 6)
Har även en 12-årig dotter som faller utanför din fråga men hon ligger i krokarna av killarna i presentkostnad.
Ursäkta, men jag skrattade så jag fick hicka när jag läste om din yngre son, min är likadan. Kan man hitta något som man kan slå ihjäl sig på är det säkert skitkul

.
(Tack och lov är dottern försiktig och nöjer sig med hästhoppning som adrenalinkick...)
Mina får för ungefär samma summor, på kalas brukar presenterna landa runt 150 kr, i form av Applestore, Biobiljetter etc.