• JCW81

ivf 2017

Hej!

Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram

• Svar på tråden ivf 2017
  • Cfmilla
    Nykär15 skrev 2017-02-08 07:56:49 följande:

Negativt här på ÄL+11....så är det negativt även i morgon så kommer jag trappa ner på progesteronet och invänta mensen på lördag...

Hoppas mitt prov på TSH jag tog igår visar under 2 så vi snart kan börja med IVF i stället...så ledsamt detta....

Åh hoppas! När får du veta?
  • Nykär15
    Cfmilla skrev 2017-02-08 11:52:34 följande:
    Åh hoppas! När får du veta?
    Under nästa vecka hoppas jag, lämnade provet igår. Ja känns som man bara försöker i onödan, men samtidigt känns det bättre att försöka än att bara vänta med. Ska börja med sprutor Bemfola i nästa cykel i stället för Letrozol, kanske hjälper det oss att själva fixa det perfekta ägget...har ju bra AMH men betyder ju inte att kvalitén är bra. Är ju trots allt 40.
  • Lundin87

Hej!

Vi väntar på en tid på salhgrenska, vi har fått bekräftelse på att dom tagit

Emot det och tar väl ca 6 månader sa dom minst innan man får tid!

Jobbig väntan, vi har försökt i 2 år. Har problem med min ämnesomsättning och tar daglig medicin för det, låter på läkaren att det är problemet. Har ett barn tidigare med en annan!

Jobbig väntan!

• Jessa01
    Annabola skrev 2017-02-07 21:04:08 följande:
    Toppen! Vi är mitt i utredningen nu... har spolat och de ska köra vul närmare ÄL.. har redan avslutningssamtal bokat för mig och sambon, då får vi även svar på alla prover vi lämnat. Misstänker PCOS... men man kan ju höra vad hon rekommenderar.. även om de i första hand säkerligen rekommenderar letozol osv så kanske man kan ställa frågan om att ist gå raka vägen till privat IVF... typ om chanserna är lite mindre kan man lika väl spara tid och köra IVF på en gång... eller ta letozol i väntan på att köra IVF om de har väntetider... tänker jag galet?
    Nej, ingen tanke är galen i detta läget (eller är det tvärtom? ;)) Det är ju många som lyckas med endast Letrozol  så det är ju ingen nackdel att testa iafall.

Jag tyckte perioden med Pergotime var rätt avslappnad- nu är det ju på riktigt! Jag sprutar mig själv i magen- jag som är sjukt spruträdd... :O
  • ammela
    Lundin87 skrev 2017-02-08 17:16:30 följande:

Hej!

Vi väntar på en tid på salhgrenska, vi har fått bekräftelse på att dom tagit

Emot det och tar väl ca 6 månader sa dom minst innan man får tid!

Jobbig väntan, vi har försökt i 2 år. Har problem med min ämnesomsättning och tar daglig medicin för det, låter på läkaren att det är problemet. Har ett barn tidigare med en annan!

Jobbig väntan!

Vi är igång med vår första IVF nu på Sahlgrenska. De mottog vår remiss 20 juni. Väntan är så jobbig...
  • HarmoniMalin87
    ammela skrev 2017-02-08 17:35:02 följande:

Vi är igång med vår första IVF nu på Sahlgrenska. De mottog vår remiss 20 juni. Väntan är så jobbig...

Hur långt tid tog det från att dom spolade dig(om du gjort det) till att du ska börja med sprutorna?
  • ammela
    HarmoniMalin87 skrev 2017-02-08 18:24:18 följande:
    Hur långt tid tog det från att dom spolade dig(om du gjort det) till att du ska börja med sprutorna?
    Spolade äggledarna gjorde de under utredningen innan remissen skickades. Sprutorna ska jag börja med i kväll, kör långa protokollet så tagit nässpray nu i 3 veckor.
  • Annabola
    Jessa01 skrev 2017-02-08 17:27:05 följande:
    Nej, ingen tanke är galen i detta läget (eller är det tvärtom? ;)) Det är ju många som lyckas med endast Letrozol  så det är ju ingen nackdel att testa iafall.

Jag tyckte perioden med Pergotime var rätt avslappnad- nu är det ju på riktigt! Jag sprutar mig själv i magen- jag som är sjukt spruträdd... :O
    Nä du har rättJessa01, man ska nog ge Letozolen en chans.. det finns ju hopp än! OM det nu är det min gyn kommer rekommendera efter utredningen är klar.. hoppas! Men sen får man nog sätta typ som övre gränsa att man kör X antal cykler innan man går vidare.. annars hamnar man nog i en ond cirkel.. hopplösheten liksom..
  • Nube
    Nykär15 skrev 2017-02-08 07:56:49 följande:

Negativt här på ÄL+11....så är det negativt även i morgon så kommer jag trappa ner på progesteronet och invänta mensen på lördag...

Hoppas mitt prov på TSH jag tog igår visar under 2 så vi snart kan börja med IVF i stället...så ledsamt detta....

Får jag fråga vad du hade för TSH tidigare? Fick du alltså inte göra IVF pga TSH? Jag hade 2.8 och tyckte att det var lite hög men min första läkare sa ingenting och IVF läkaren tyckte först att det var lite högt men när vi tog ett till prov så hade jag inga antikroppar och värdet var 2.7 och enligt deras nya riktlinjer var det ok. Jag fick börja med IVF men är lite fundersam hur/om detta påverkar mina chanser...
  • Nube
    Cfmilla skrev 2017-02-06 19:21:18 följande:

Torsdag är det dags för äp! Så nervöst!!! Hur var det för er??

Lycka till imorgon!
Svar på tråden ivf 2017