ivf 2017
Hej!
Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram
Hej!
Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram
Sprutan var inget problem, är väl rätt härdad då jag själv är ssk på ambulans. Så just sprutorna tycker jag inte är så big deal. Har tagit ovitrelle tidigare vid insemination och man kan få som lite grav symtom, spända bröst och trötthet osv. Brukar inte komma förrän efter ett par dagar, i alla fall inte på mig.
Nu är jag spänd på äggplocket, det kommer gå kanon, för oss båda.
Vi går på st göran här i stockholm...... kram
Jamen då är det nog en baggis för dig. Så skönt! :)
Vet du hur själva plocket går till? Jag har trott att dom går genom magen. Fick nyligen höra att dom verkar gå genom livmodern? Hur ont ska inte det göra. :( Har sjukhus och läkarfobi och lite lätt panik nu. ;(
Kramkram
Nojjar med över äggplock...enligt prislistan erbjuder de narkos och när jag frågade om det så sa hon att de aldrig gör det och jag fick typ inte boka det fast jag ville.
Har flera hemska och riktigt tuffa undersökningar bakom mig sista året så det jag kan undvika vill jag ju slippa..men kände att jag inte fick välja narkos ändå...så vi får hoppas att det ska gå bra.
På onsdag nästa vecka ska mensen komma och gissningsvis börjar vi med sprutorna på torsdagen....närmar sig helt plötsligt med stormsteg!
Vilken klinik väljer man? Finns ju fler i Sthlm området?
Vet ni vad som ingår i det paketet om 3 försök, är det tre äggklocka eller insättningar?? Har inte fått helt koll på detta än.. står i valet och kvalet att kasta oss in i ivf karusellen..
Vilken klinik väljer man? Finns ju fler i Sthlm området?
Vet ni vad som ingår i det paketet om 3 försök, är det tre äggklocka eller insättningar?? Har inte fått helt koll på detta än.. står i valet och kvalet att kasta oss in i ivf karusellen..
Hur har ni kännt efter äggplock? Jag plockade ut 23st i onsdags. Har blött en del onsdag, torsdag o lite fredag. Har varit SÅ öm i magen. På gränsen till att ja kunna sitta på jobbet i torsdags, kan inte gå längre sträckor. Har dessutom haft rethostan vilket varit mega smärtsamt när man har ont i magen :( nu äg det bättre men jag har fortfarande mycket ont i magen o tanken på att typ gå till gymmet känns väldigt långt ifrån :/
Precis som ovan skriver så går de genom slidväggen,
Men sitt för guds skull nu inte och läs en massa skräckhistorier om jobbiga äggplock. Det kommer gå bra, tänk på att vara lugn, andas och tung rumpa ner i stolen, så smärtlindringen verkar. Du kommer klara det galant, jag är pepp, kommer gå hur bra som helst.
Våra tankar om saker och ting påverkar oss mer än vi tror. Hoppas jag kan skicka över lite pepp till dig också, tänk som vi väntat på det här. En liten bebbe. I morgon händer det, i morgon får vi veta hur bra och starka våra ägg är.
det är ju så jäkla spännande, det tar ett par minuter där i stolen, sen vet vi.....
Heja heja, vi är starka tjejer och det här är piece of cake !!!