• EmeliesaraB95

    gravid.. tappat sexlusten?!

    Hej!
    Jag är gravid i vecka 12 (11+5) och har den senaste månaden tappat sexlusten totalt. Innan graviditeten hade vi sex varannan dag om inte varje. Jag undrar om det är någon annan som tappat sexlusten? och när kom lusten tillbaka? har hört så mycket om att sexlusten skulle öka under en graviditet men så är ju inte alls fallet.. detta sliter på min sambo och jag mår så dåligt över det.. 

  • Svar på tråden gravid.. tappat sexlusten?!
  • Anonym (F)

    För mig har det varit olika från graviditet till graviditet. Med första var det ingen skillnad, med andra var jag sugen jämt, och med tredje var jag inte sugen alls. Nu väntar jag fjärde och det har växlat genom hela graviditeten.

    Det är olika från kvinna till kvinna och från graviditet till graviditet. Allt är normalt.

    Att det sliter på din sambo att inte ha sex varannan dag med dig trots att du är hyfsat nygravid är inget som du kan ta ansvar för. Det är inte meningen att du ska gå runt att må dåligt över en sån simpel sak.

    Jag undrar hur det ens kommit till din kännedom att det sliter på honom? En kärleksfull sambo visar hänsyn. Det fanns ingen anledning för honom att upplysa dig om det och därmed lägga en börda på dig.

  • augustibebis2016
    Anonym (F) skrev 2016-11-10 14:33:17 följande:

    För mig har det varit olika från graviditet till graviditet. Med första var det ingen skillnad, med andra var jag sugen jämt, och med tredje var jag inte sugen alls. Nu väntar jag fjärde och det har växlat genom hela graviditeten.

    Det är olika från kvinna till kvinna och från graviditet till graviditet. Allt är normalt.

    Att det sliter på din sambo att inte ha sex varannan dag med dig trots att du är hyfsat nygravid är inget som du kan ta ansvar för. Det är inte meningen att du ska gå runt att må dåligt över en sån simpel sak.

    Jag undrar hur det ens kommit till din kännedom att det sliter på honom? En kärleksfull sambo visar hänsyn. Det fanns ingen anledning för honom att upplysa dig om det och därmed lägga en börda på dig.


    Jag håller så med! Din sambo får vänta, det är ju hen som gjort dig gravid... Det är fruktansvärt mycket som händer i kroppen under en graviditet och du kan omöjligt ta ansvar för nån annans sexlust.
  • Ivana1988

    yes... här hander inget kan jag säga.. provade några gången men det var bara inte bekvämt.. får sammandragningar osv så det blir lite jobbigt... allt känns inte riktigt på plats där nere heller....

    min man tjatar inte och fattar att jag är stor och allmänt inte så sugen så han får stå ut... tanker köra på när det är dags och ungen ska ut haha

  • FrökenMp

    Jag känner likadant! Jag och min sambo hade alltid sex förut och nu vill jag aldrig... Är inte det minsta sugen. Han har inte uttryckt det minsta om detta utan det sitter nog mer i mitt huvud att det äe jobbigt. Försöker ge honom en och annan avsugning för att kompensera haha.

Svar på tråden gravid.. tappat sexlusten?!