• Humla85a

BF vår/sommar 2017 efter IVF

v7+1 idag och inget illamående alls! Borde jag vara orolig? Säkert inte, jag vet, men hjälp vad jag nojar över allt och inget...

• Humla85a

Jag är så extremt trött hela tiden. Sover massor! Någon mer som har det så? Tom sjukskrev mig för jag kände att jag inte orkade hålla ögonen uppe... snark!

• Humla85a
    jagkan skrev 2016-12-05 07:15:12 följande:

ingen bra start på veckan här, tror det är början på missfall, blöder en hel del, inte klar rött blod, men rosa.Skall se om jag kan få komma in på vul lite tidigare för att se om det är ett faktum.

Åh nej. Hoppas det är pga nått annat. Sköra slemhinnor eller så.
  • Humla85a
    lilsis skrev 2016-12-05 16:52:04 följande:

BM-besök.

Blodsocker 4.0 (ej fastevärde)

Blodtryck 110/50 (!)

SF 24.5

Hjärtljud 150bpm.

Så allt normalt fortfarande.

Vad står SF för?
  • Humla85a
    lilsis skrev 2016-12-06 06:38:56 följande:

Symfys - fondus. Man mäter livmodern från utsidan :)

Aha där ser man. Mycket att lära sig
  • Humla85a
    jagkan skrev 2016-12-06 18:31:32 följande:

hej, det gick bättre än förväntat. var på UL idag och den lilla bönan håller fast ännu. 7+6 idag, mättes 12,3mm som egentligen skulle sätta tillbaka hos till 7+5 men eftersom det var IVF så är vi fortfarande på 7+6. Jag blödde inte längre och han kunde inte se vart det kommit från, bara att min livmodertapp inte var lättblödande. Men det var skönt att se att det inte var missfall i alla fall. Sedan fick vi förbud mot att motionera och dyl, skall vila så mycket som möjligt. det har ju inte jag något emot, nu har jag en ursäkt till att sova ännu mera hahaha

Vad härligt
  • Humla85a
    hope88 skrev 2016-12-08 09:46:23 följande:

Börjar bli mysigt med magen nu :) Vecka 17 (16+1) idag

Åhhh vad fint <3
  • Humla85a

Ultraljud idag, den lilla växer som den ska Fick tom se hur den låg och viftade på armarna <3

Och imorgon har jag inskrivning på mvc. Känns som en dröm. En underbar dröm

• Humla85a
    jagkan skrev 2016-12-13 08:12:16 följande:

åh vad roligt! vilken vecka är du i nu?

Ja jättekul! Är i v.10 (9+5) idag
  • Humla85a
    chbw skrev 2016-12-13 18:21:58 följande:

Där fanns en 25mm lång bubbla i magen, med ett pickande hjärta. I enhet med veckan jag är i (9+1) Äggstockarna var fina så inget fel på dem. Växtvärk, och möjligen endometriosen som gör att jag får så ont, men inget farligt för bubblan. Urinprovet visade på att där eventuellt finns en uvi så det ska odlas på för isåfall blir det behandling. Men känner mig så lättad nu! <3

Härligt att höra.
  • Humla85a
    jagkan skrev 2016-12-19 14:33:44 följande:

hur går det för er alla?

Framåt men tycker tiden går sakta. Illamående håller i sig, blä, längtar tills det ger med sig. Galet trött och konstant yr.... Är i v 11 förresten.

Själv?
  • Humla85a
    lilsis skrev 2016-12-26 15:41:06 följande:

Jag gissar att de flesta här hade tänkt att kalva innan nästa jul...

Hahaha jag dööör. Tänkt kalva.... klockrent
  • Humla85a

Ångest! V.15 nu och jag har absolut ingen mage eller liknande. 4,5 veckor sen senaste ul och nu är jag övertygad om att allt stannat av Senaste kvällarna har jag gråtit mig till sömns. Mitt usla landsting är till noll hjälp och enda privata som finns har stängt i 1,5 v till.... Måste ringa min bm på måndag, men vet inte ens om hon har nån såndär hjärtljudsmonitor.

Kan det vara som det ska fast inget syns eller känns?

• Humla85a
    jagkan skrev 2017-01-18 17:52:59 följande:

hur har det gått för dig? jag hoppas det gick bra hos bm!

Hej. Hade tid hos bm idag och skulle lyssna efter hjärtljud. Åh detta underbara ljud <3 jag var så nervös och bm sa redan innan att det kanske inte skulle gå. Men starkt och tydligt! Grät av lycka
  • Humla85a
    jagkan skrev 2017-01-19 12:29:09 följande:

åh vad härligt! vilken lättnad det är när man gått och oroat sig sådär också!

Ja superhärligt. Hade ju svårt att sova inatt för oron, så nu på em tvärslocknade jag i soffan. Haha.
Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF