• Anonym (Kaffedraken)

    BF vår/sommar 2017 efter IVF

    Har plussat efter vårt 4 IVF och har BF 17 juli. Vore kul att följas åt med fler som plussat och ska ha barn under 2017. Kände mig inte "hemma" i vanliga BFgrupper för spontangravida så startade denna tråd

  • Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag hoppar innan här. Vi plussade också efter vårt 4e försök. Är i vecka 8+1. Fick se hjärtat slå vecka 6+4 och ska till kliniken igen nästa vecka för att se allt står rätt till då jag inte alls har/ har haft mycket symtom. Grattis till plusset <3

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej och stort grattis till er båda :) Underbar lycka!

    Hoppar in här också men är även med i en annan grupp ivfare som heter vi som plusat efter hösten 2016 joina även där :)

    Är i v13 nu 12+3 med första barnet och vi lyckades på försök 2 :) Vi försökte själva i många år utan framgång. När vi tog hjälp visade det sig att maken hade få simmare och vi ställdes i kö för ivf. Första försöket (korta protokollet) nov 2015 misslyckades och då tog vi en paus och återtog försöken nu i juli (långa protokollet) och det tog sig <3

    Vi gjorde nipt (ul + blodprov) för 1,5 v sen, ultraljudet såg bra ut och svaret på blodprovet kom igår. Vi väntar en frisk pojke <3 Overkligt men magiskt!

    Hoppas att vi alla får komma hela vägen nu och att vi kan följas på vägen dit :)

  • Anonym (Kaffedraken)
    Kärleksbarn00 skrev 2016-11-12 19:35:03 följande:

    Jag hoppar innan här. Vi plussade också efter vårt 4e försök. Är i vecka 8+1. Fick se hjärtat slå vecka 6+4 och ska till kliniken igen nästa vecka för att se allt står rätt till då jag inte alls har/ har haft mycket symtom. Grattis till plusset <3


    Åh va härligt! Kan knappt vänta tills man får gå på första ultraljud!
  • Anonym (Kaffedraken)
    hope88 skrev 2016-11-12 22:10:50 följande:

    Hej och stort grattis till er båda :) Underbar lycka!

    Hoppar in här också men är även med i en annan grupp ivfare som heter vi som plusat efter hösten 2016 joina även där :)

    Är i v13 nu 12+3 med första barnet och vi lyckades på försök 2 :) Vi försökte själva i många år utan framgång. När vi tog hjälp visade det sig att maken hade få simmare och vi ställdes i kö för ivf. Första försöket (korta protokollet) nov 2015 misslyckades och då tog vi en paus och återtog försöken nu i juli (långa protokollet) och det tog sig <3

    Vi gjorde nipt (ul + blodprov) för 1,5 v sen, ultraljudet såg bra ut och svaret på blodprovet kom igår. Vi väntar en frisk pojke <3 Overkligt men magiskt!

    Hoppas att vi alla får komma hela vägen nu och att vi kan följas på vägen dit :)


    Åååh vad härligt med pojke! Har ni börjat handla saker än?
  • Anonym (Kaffedraken)
    typjag skrev 2016-11-13 04:58:11 följande:

    Åååh vad härligt med pojke! Har ni börjat handla saker än?


    Ja känns magiskt men könet spelade ingen roll alls men känns som om man kan relatera mer till den lille där inne nu när vi vet vad vi väntar :)

    Har inte köpt en enda sak, vågar väl inte riktigt tro på det än. Vi har kämpat så många år så känns fortfarande overkligt och tyvärr är jag fortfarande rädd för mf trots att jag vet att allt är bra. Men efter RUL 29/12 om det ser fint ut då så kan vi börja planera o drömma lite mer <3

    Vet du när du får komma till kliniken och göra ultraljud?:)

    Njut i värmen och av att vara gravid ;)
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej på er! :)

    Jag hoppar in här. Har plussat efter vår första ivf-behandling. Känns helt overkligt. Vi är i v7 och ska på vårt första ultraljud om 10 dagar, som jag längtar. :)

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej .
    Har plussat! första IVF ( korta protokollet) 28 år.


    Bf 20 Juli. Om allt går som det ska!


    Man kan inte riktigt förstå att det är sant. Ska ringa kliniken imorgon och berätta resultatet. När får man gå på det första ultraljudet? Är det ganska snart?

  • Anonym (Kaffedraken)
    91erica skrev 2016-11-13 09:43:12 följande:

    Hej på er! :)

    Jag hoppar in här. Har plussat efter vår första ivf-behandling. Känns helt overkligt. Vi är i v7 och ska på vårt första ultraljud om 10 dagar, som jag längtar. :)


    Åh kul! Stort grattis :) Det är så mysigt med ultraljudet!
  • Anonym (Kaffedraken)
    mjmj skrev 2016-11-13 12:27:43 följande:

    Hej .

    Har plussat! första IVF ( korta protokollet) 28 år.

    Bf 20 Juli. Om allt går som det ska!

    Man kan inte riktigt förstå att det är sant. Ska ringa kliniken imorgon och berätta resultatet. När får man gå på det första ultraljudet? Är det ganska snart?


    Stort grattis! Så härligt med fler plus :)

    Kan fortfarande inte ta in det och är snart i v14.

    Gjorde mitt första i vecka 6+2 pga komplikationer men på kliniken i v 8+1. Brukar vara mellan v 8-9 tror jag för att de vill vara säkra på att hjärtat ska slå så man inte blir orolig i onödan.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej.

    Vi plussade i ifredags på rd 11. Efter flertalet misslyckade ivf och hormonstimuleringar är jag så oerhört lycklig att det äntligen fick k vägen och att vår snart 4 åriga son får ett syskon <3

Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF