• chbw

BF vår/sommar 2017 efter IVF

Kul med så många här! Är med i en bf-grupp för juli 2017, men verkar som alla där är spontangrav, så känner mig heller inte riktigt hemma!

Vi gjorde vår första ivf nu (efter flera stimuleringar ich inseminationer) med plock 24/10 o återföring 27/10. Fick första svags pluset RD7 och har bara blivit starkare sen dess! Imorgon har vi testdag, och ett vul är redan inbokat 25/11, kommer då vara i 6+4 (4+6 nu)! Valde att boka privat då ivfkliniken ligger drygt 2 timmar bort och jag har precis börjat nytt jobb, så nu behöver jag bara gå ca 30min tidigt istället för o vara borta minst halva dagen!

BF 17juli :)

• chbw
    hope88 skrev 2016-11-13 20:04:10 följande:

Välkommen hit och stort grattis :) Ja men precis är med i bf maj 2017 men den här tråden känns mer hemma då vi gått igenom samma sak allihopa.

Så härligt att det tog sig på första! Spännande med vul, det är magiskt att få kika in :) Ja men det var ju bra, lite smidigare så.

Tack! Ja verkligen. Skönt med folk som vet lite hur det är!

Ja så skönt! Vi har ett gäng i frysen också, ifall det ibte går hela vägen, eller (förhoppningsvis) för syskonförsök :)

Ja, så skönt o få närmre. Måste meddela kliniken vad som syntes på vul men det är ju inte så krångligt! O skönt o bara ha typ 20-30min dit/hem istället för timmar enkel :)
  • chbw
    hope88 skrev 2016-11-13 20:21:21 följande:

Exakt :)

Åh så skönt med frysisar men nu ska det gå vägen med denna :) Vi har inga till frysen och lyckades på försök 2 så hoppas verkligen att det går hela vägen nu.

Förstår det. Man har ju annat för sig än att pendla hela dagarna ;) Ni kan säkert få nåt skriftligt och en bild som ni meddela kliniken på :)

Ja det är skönt :) ah okej! Håller tummarna!! :)

Ja verkligen haha! Ja, ska höra imorgon vad för info de vill ha :)

Du hade bf i maj?? Vilken vecka är du i nu? :)
  • chbw
    hope88 skrev 2016-11-13 20:37:23 följande:

Tack detsamma :)

Haha yepp!

Precis, 23 maj. Är i v13 (12+4) så går in i v14 på onsdag :)

Okej :) så spännande!!
  • chbw

Idag har vi officiell testdag! Digitala slog om till 3+ och cb+ var superstarkt. Känns skönt :) 5+0 också. Ska ringa kliniken när de öppnar telefontid och sen bara vänta in ultraljudet den 25e! Och försöka njuta :)

• chbw
    typjag skrev 2016-11-14 06:55:42 följande:

Wiho! Ska också ringa när de öppnar nu kl 09 jag går in i v 6 imorgon. Å ena sidan vill man bara att veckorna ska gå till v 12 då man är lite mer "säker". Men å andra sidan försöker jag bara njuta eftersom det förmodligen inte blir fler barn för oss. Varken jag eller sambon är sugna på att gå igenom det här helvetet igen. Så känns de iaf nu. Men om detta är enda gången jag kommer va gravid så vill jag ju njuta av varje vecka å inte längta bort dem!

Härligt!! :) ja.. både längtar tills det blir litr mer lugnt och vill njuta av o ta vara på varje vecka!
  • chbw
    hope88 skrev 2016-11-14 07:02:44 följande:

Underbart!! Ja njut :)

Ska iallafall försöka :)
  • chbw
    shrigley skrev 2016-11-14 11:51:55 följande:

Grattis, var glad för det! Jag är i 5+6 och trodde CB skulle ha slagit om till 3+ imorse, men det hade den inte, fortf 2-3 v.... Symptomen verkar också ganska bortblåsta nu sedan ett par dagar. Har mest bara buksmärtor nu, spänd mage, gör ont precis vid blygdbenet, lite förstoppningsaktig känsla, ingen blödning ännu men kanske på väg (?). Känns väldigt jobbigt med den här ovissheten. Har inte UL förrän 24/11 och kliniken säger att vi snällt får vänta till dess..

Tack! :) trist av dem att inte kika tidigare :/ håller tummarna!
  • chbw
    typjag skrev 2016-11-14 14:32:12 följande:

ja. vi får försöka. och tänka att det är 85 procents chans att det INTE går åt skogen! varför skulle vi va del av de andra 15 procenten! vi har haft nog med otur!

Verkligen!! Nu är det vår tur!
  • chbw

Fan fan fan fan! Är det nu allt skiter sig?! Gick på toa nyss. Inget blod allt frid och fröjd. testet är lika starkt som igår. In med lutinusen. Blod på pinnen. Torkar. Mer blod.. rött jävla blod. Inte "gammalt" brunt blod utan klarrött. Jag har inte särskilt ont. Brösten är ömma och har inte mer än lite molvärk.. är det slut nu? :(

Pratade med 1177 som sa åt mig att ringa uppsala. Om det blir riklig blödning och/eller jag får mycket ont (hur avgör jag vad som är okej och vad som är för mycket? Endometriosen hjälper ju troligen till med det onda) ska jag till gynakuten... tur att jag jobbar på sjukhus? :(

Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF