• Lilly2013

InviMed

Hej!
    Är en tjej på 42 år som efter många år av missfall och nu senaste året ingen graviditet alls börjar överväga att gå över till äggdonation. Har blivit rekommenderad InviMed i Polen av vår fertilitetsklinik. De flesta här verkar åka till Riga så nu söker jag personer som har någon erfarenhet av äggdonation i Polen. De har varit väldigt trevliga på mail och svarat snabbt, och priset är ju nästan halva mot tex Riga. Man blir garanterad 8 äggceller fast de är frusna så man kan ju inte veta hur många som överlever upptiningen.

• Svar på tråden InviMed
  • Liljja

Jag har oxå haft några missfall efter spontan graviditet. Har blivit gravid en gång via IVF men tyvärr fick vi avsluta graviditeten i v13 då det visade sig att han hade kromosonfel :(
    Senaste missfallet hade jag våren 2015 och då ville jag "köra" på mina egna ägg en gång till, så gjorde min sista IVF hösten 2015 men fick ut bara ett ägg då så då började jag känna mig okej med att göra ÄD istället. Så det har växt fram. Men kände precis som dig bara en gång till med mina egna. Man ska ju ha så mkt större chans med "unga" ägg men vi får väl se ;)
    Känner att vi haft sån otur, men nu med den senaste donatorn så blev utfallet super. Alla utom ett blev befruktat så det är bra. Får hoppas att allt annat stämmer.
    Jag är 44 så man känner sig ganska så stressad samt att det kostar en hel del också.
    /A

• Liljja

Vi går i Warzawa. Tyckte att det verkade lättas att ta sig dit men vet inte. Finns direktflyg.

• Lilly2013
    Liljja skrev 2017-01-09 20:21:27 följande:

Vi går i Warzawa. Tyckte att det verkade lättas att ta sig dit men vet inte. Finns direktflyg.

Ok. Vi bor i Skåne så jag antar att vi tar båt. Har inte kollat upp så mycket med det ännu. Stimulerar nu för inseminering. Tror det blir sista gången.
    Hade man bara haft garantier att det ordnade sig om man gick över till äggdonation. Mycket pengar om det aldrig lyckas sen samtidigt så går ju tiden och chansen minskar för varje år.
    Misslyckas man så känns det ju väldigt dyrt men lyckas man så får det kosta hur mycket som helst.
  • Lilly2013

Tycker du det har varit svårt att välja donator?
    Vi kunde få tillgång till donatorkatalogen utan att vi band oss till att fortsätt men var tvungna att fylla i nått formulär så vi har inte gjort det ännu. Rädd att binda oss.

• Lilly2013

Det hänger ju inte bara på hur många som klarar upptiningen? Vi har fått ut rätt många ägg vid ivf men bara ett fåtal som befruktats fast att vi gjort icsi. Blir de inte befruktade så får man väl betala full pris eller hur funkar det.
    När sätter ni igång igen.? Hopper tummarna.
    / K

• Liljja

Håller tummarna att insemineringen går bra. Första gången vi valde donator var svårare än var det varit de andra gångerna. Senaste gången så fanns det så mkt mer att välja på än första gången. Är så tacksam att det finns tjejer som väljer att donera ägg vilka kvinnor <3 
    Ja "rabatten" handlar om hur många ägg som blir upptinade inte befruktade, tyvärr. 
    Det var tänkt att vi skulle köra på min nästa mens. Men har inte fått någon mens på över en vecka. Har gjort grav.test men tyvärr så är jag inte gravid. Har även varit hos gyn å kontrollerat, allt ser bra ut. Vet inte varför den är sen. Min mens brukar alltid komma som den ska. Man blir lite orolig, man har ju ätit hormoner i några år. Kanske är så att den hoppar över en cykel den här gången ? 

//A

• UndrandeSökare

Lilly - Om få ägg befruktas så kan det bero på manlig faktor också. Har ni kollat upp spermierna? Utomlands kan man göra Dna fragmentationstest på spermierna. Även spermier som ser normala ut kan ha dnaskador.

Sen kan man odla embryona vidare till blastocyter och göra pgs på dem utomlands för att kolla vilka som är kromosommässigt normala. Embryon med kromosomfel leder ofta till missfall. Så sätter man bara in embryon som har normal kromosomuppsättning så borde man ju ha större chans att lyckas få barn.

• Lilly2013
    Liljja skrev 2017-01-22 18:27:51 följande:

Håller tummarna att insemineringen går bra. Första gången vi valde donator var svårare än var det varit de andra gångerna. Senaste gången så fanns det så mkt mer att välja på än första gången. Är så tacksam att det finns tjejer som väljer att donera ägg vilka kvinnor <3 
    Ja "rabatten" handlar om hur många ägg som blir upptinade inte befruktade, tyvärr. 
    Det var tänkt att vi skulle köra på min nästa mens. Men har inte fått någon mens på över en vecka. Har gjort grav.test men tyvärr så är jag inte gravid. Har även varit hos gyn å kontrollerat, allt ser bra ut. Vet inte varför den är sen. Min mens brukar alltid komma som den ska. Man blir lite orolig, man har ju ätit hormoner i några år. Kanske är så att den hoppar över en cykel den här gången ? 

//A

Tack. Ja funkar det inte nu så får vi gå vidare. Har fortfarande inte kollat i donator katalogen. Ja det är helt fantastiskt att det finns kvinnor som kan tänka sig att göra detta. Säkert inte jätte bra betalt heller. Jag har ju mått väldigt bra av stimuleringarna inte märkt så mycket skillnad mer än lite trött vilket är tur. Jag har stimulerats sen sep 2015. Hade 2 mån uppehåll förra våren och 2 i somras och 1 mån nu under jul och nyår. Ska bli skönt att slippa. Har ju ätit predniselon vid ivferna och det har jag inte gillat alls. Svullnat direkt. Har du fått det?
    Typiskt att mensen inte kommer när ni bestämt er. Min har blivit hel konstig av allt de här. Ibland över på nån dag ibland Niagarafall och spottings i 2 veckor. Hoppas den kommit så ni kommer igång.
  • Lilly2013
    UndrandeSökare skrev 2017-01-23 12:24:35 följande:

Lilly - Om få ägg befruktas så kan det bero på manlig faktor också. Har ni kollat upp spermierna? Utomlands kan man göra Dna fragmentationstest på spermierna. Även spermier som ser normala ut kan ha dnaskador.

Sen kan man odla embryona vidare till blastocyter och göra pgs på dem utomlands för att kolla vilka som är kromosommässigt normala. Embryon med kromosomfel leder ofta till missfall. Så sätter man bara in embryon som har normal kromosomuppsättning så borde man ju ha större chans att lyckas få barn.

Spermaproverna har varit bra alla gånger sen vet vi ju inte det med kromosomfel på dom. Min mans kromosomtest var oxå helt utan anmärkning. Dom kommer göra ett utökat spermatest när vi kommer till Polen tydligen.
    Eftersom jag har blivit gravid många så många gånger tror de inte att de har någon manlig faktor men vi får se vad de säger om vi kommer utomlands. Jo vi har kollat pgs med Polen men de tyckte att vi får se när vi väl är färdig undersökta.
  • Lilly2013

Så nu är vi på väg till Polen. Åker på fredag ska träffa dom på lördag förmiddag och sen hem igen på eftermiddagen. Vi flyger från Malmö till Gdansk och sen en taxi till Gdynia.
    Fick Donatorkatalogen i torsdags. Tyckte att där var ganska lite bara 24st och då funkar ju inte så många med tanke på blodgrupp. hur många har ni fått.. ???
    Fast där var en tjej vi fastnade för direkt så vi får väl se.
    Hur går det för er?? Har mensen kommit ??
    Hoppas ni kommit igång med ert nästa försök. För mig är månaderna när inget händer värst.
    Är det nått du tycker jag ska tänka på till besöket?

Hoppas du mår bra

/ K

Svar på tråden InviMed