• Lilly2013

InviMed

Hej!
    Är en tjej på 42 år som efter många år av missfall och nu senaste året ingen graviditet alls börjar överväga att gå över till äggdonation. Har blivit rekommenderad InviMed i Polen av vår fertilitetsklinik. De flesta här verkar åka till Riga så nu söker jag personer som har någon erfarenhet av äggdonation i Polen. De har varit väldigt trevliga på mail och svarat snabbt, och priset är ju nästan halva mot tex Riga. Man blir garanterad 8 äggceller fast de är frusna så man kan ju inte veta hur många som överlever upptiningen.

• Svar på tråden InviMed
  • Lilly2013

En Ivf med kostar mellan 15-18 tusen hos dom så de är ju inte så mycket så det tycker jag de är värt det är värre att tiden går

• Liljja

Hej "Lilly2013"
    Sorry att jag inte svarat. Gick in idag på tråden. Va kul att du varit nere nu i Polen. Men du ska försöka med egna ägg en gång till som jag fattar det som. Håller alla tummar och tår.
    Min mens kom till sist, börjar undra om det var omega3 som jag ätit som gjorde att jag inte fick någon senast. För när jag slutade med dessa vitaminer så fick jag mens bara några dagar senare. Konstigt i alla fall. Har börjat äta Progynon nu. Så om allt ser bra ut på ultraljudet nästa vecka, så åker jag ner veckan därpå. 
    Vi har 5 st embryon nedfrusna, så nervös att någonting ska gå fel.
    Ska du ta IL-dropp här hemma i Sverige eller nere på kliniken?

//A

• Lilly2013
    Liljja skrev 2017-03-03 10:31:33 följande:

Hej "Lilly2013"

Sorry att jag inte svarat. Gick in idag på tråden. Va kul att du varit nere nu i Polen. Men du ska försöka med egna ägg en gång till som jag fattar det som. Håller alla tummar och tår.

Min mens kom till sist, börjar undra om det var omega3 som jag ätit som gjorde att jag inte fick någon senast. För när jag slutade med dessa vitaminer så fick jag mens bara några dagar senare. Konstigt i alla fall. Har börjat äta Progynon nu. Så om allt ser bra ut på ultraljudet nästa vecka, så åker jag ner veckan därpå. 

Vi har 5 st embryon nedfrusna, så nervös att någonting ska gå fel.

Ska du ta IL-dropp här hemma i Sverige eller nere på kliniken?

//A

Hallå!

Vi får se vad de säger när alla provsvar kommit hur vi gör. Svårt att ge upp mina egna ägg om det finns en chans.

Jag har alltid ätit omega 3 men aldrig märkt nått sånt. Men det är säkert olika från person till person.

Men jag har inte ätit extra E och C vitamin innan så det blev ju lite till att fylla på med sen besöket.

Jag har inte fått så mycket svar på prover och så ännu, väntar på de vi tog i Sverige får väl de i veckan hoppas jag.

Har du varit på ul denna vecka. Håller tummarna att allt ser fint ut.

Tinar de 2 i taget nu då?? Jag funderar mycket på de hör med att sätta in ett eller två.

Måste säga att de var fantastiskt trevliga och att kliniken var jätte fin i Gdynia. Läkaren var lite kort och stressig men ville ju ändå utreda oss extra.

IL droppet tar jag hemma. Har tagit ungefär 1 gång i månaden sen i somras och det tyckte de att jag skulle fortsätta ned.

Vilka mediciner har du fått??

Progynon har jag ätit vid ivf och insemination fast inte innan utan med start vid ET. Kanske ska ta de innan lite.. 1st 3 ggr per dag har jag tagit. Har du fått prednisilon oxå??

Hoppas allt går bra..
  • Liljja
    Lilly2013 skrev 2017-03-08 11:26:38 följande:
    Hallå!

Vi får se vad de säger när alla provsvar kommit hur vi gör. Svårt att ge upp mina egna ägg om det finns en chans.

Jag har alltid ätit omega 3 men aldrig märkt nått sånt. Men det är säkert olika från person till person.

Men jag har inte ätit extra E och C vitamin innan så det blev ju lite till att fylla på med sen besöket.

Jag har inte fått så mycket svar på prover och så ännu, väntar på de vi tog i Sverige får väl de i veckan hoppas jag.

Har du varit på ul denna vecka. Håller tummarna att allt ser fint ut.

Tinar de 2 i taget nu då?? Jag funderar mycket på de hör med att sätta in ett eller två.

Måste säga att de var fantastiskt trevliga och att kliniken var jätte fin i Gdynia. Läkaren var lite kort och stressig men ville ju ändå utreda oss extra.

IL droppet tar jag hemma. Har tagit ungefär 1 gång i månaden sen i somras och det tyckte de att jag skulle fortsätta ned.

Vilka mediciner har du fått??

Progynon har jag ätit vid ivf och insemination fast inte innan utan med start vid ET. Kanske ska ta de innan lite.. 1st 3 ggr per dag har jag tagit. Har du fått prednisilon oxå??

Hoppas allt går bra..
    Jag förstår dig. Jag gjorde min sista IVF på egna ägg för bara ett år sedan. Men det blev så dåligt resultat, så då kändes det ok att gå vidare med äggdonation.
    Var på UL idag och slemhinnan var fin och tjock. Så ska ner nästa vecka för insättning. Kliniken frågar alltid om vi vill sätta in 1 eller 2 embryon. Även denna gång, Så bara hålla tummarna att upptiningen går bra. Är väldigt nöjd med Invimed, Håller med dig att läkarna är lite korta och känns stressade men tror lite att det beror på engelskan. Min läkare pratar inte så mycket :)
    Vi har har valt Warszawa då det finns direktflyg från Arlanda dit. Men flygbiljetterna är så dyra.
    Jag äter Progynon, 3ggr/dag, Prednisolon 5mg/dag, D-vitamin och Folsyra.
    From 2 dagar insättning har jag tagit Lutinus. Sen på själva insättningsdagen Klexane.
    Min gynekolog hemma tycker att jag ska ta Trombyl också, så får se om läkaren nere på kliniken tycker det.
    Trevlig helg1
    /A
  • UndrandeSökare

Lilja - Ja, kolla med kliniken om du dels kan få Trombyl 75mg
    men även om du kan få öka Prednisolondosen till 10mg.

Får du inte Trombyl utskrivet så kan man köpa receptfria
    Albyl Minor 250mg på apotek här i Sverige och dela varje
    tablett i 3 delar och ta en tredjedelstablett per dag.

Lycka till !

• Liljja
    UndrandeSökare skrev 2017-03-11 11:51:24 följande:

Lilja - Ja, kolla med kliniken om du dels kan få Trombyl 75mg
    men även om du kan få öka Prednisolondosen till 10mg.

Får du inte Trombyl utskrivet så kan man köpa receptfria
    Albyl Minor 250mg på apotek här i Sverige och dela varje
    tablett i 3 delar och ta en tredjedelstablett per dag.

Lycka till !

Tack UndrandeSökare för ditt svar. Jag tar Klexane from insättning, som kliniken säger att jag ska ta. Kan man ta både Trombyl och klexane?
    Fick Trombyl 75g av min gynekolog här i Sverige. Hur länge har du ätit Prednisolon, under hela ruvningen ? Jag har 5mg och ska höra om jag ska öka till 10 som du rekommenderar.

//A
  • UndrandeSökare
    Liljja skrev 2017-03-13 08:37:55 följande:
    Tack UndrandeSökare för ditt svar. Jag tar Klexane from insättning, som kliniken säger att jag ska ta. Kan man ta både Trombyl och klexane?
    Fick Trombyl 75g av min gynekolog här i Sverige. Hur länge har du ätit Prednisolon, under hela ruvningen ? Jag har 5mg och ska höra om jag ska öka till 10 som du rekommenderar.

//A
    Ja, man kan absolut ta både Trombyl och Clexane samtidigt under behandlingen, de kompletterar varandra och ger bättre effekt tillsammans !

Får man inte tag på Clexane kan man be att få Fragminsprutor utskrivna, det är liknande medicin, Clexane 6000ie motsvarar Fragmin 5000ie.

Jag ska göra ÄD hos AvaRiga snart och enligt min behandlingplan ska jag börja med både kortison+Trombyl 75mg start 7 dagar innan insättning.

Progesteron 100mg (Lutinus eller Utrogestan 2st 3ggr/dag) start 4 dagar innan insättning.

Clexane/Fragmin från insättning för mig också.

Prednisolon 5mg är ganska låg dos, kanske för låg för att göra tillräcklig nytta,
    det finns de som fått ta upp till 20mg Pred i början och senare trappa ner och sluta runt v. 20. Kolla gärna med din läkare om du kan få öka till 10mg Pred.

Lycka till !
  • UndrandeSökare

Lilja - Det kan vara en fördel att sätta in 2 embryon, enligt vad jag hört från andra kan 2 st stötta varandra att fastna. Men vet inte om det stämmer.
    Sätter man in 2 kan det också öka chansen att minst 1 fastnar,
    samt att det ökar chansen för tvillingar lite (vet inte hur många procent).

Bestäm själv om du vill sätta in 1 eller 2 embryon, gör det som känns bäst för dig.

• Lilly2013

Hej alla!
    Hur går det för er..??
    Lilja hoppas du varit iväg och att allt gått bra.

• Liljja
    Lilly2013 skrev 2017-03-26 21:59:02 följande:

Hej alla!
    Hur går det för er..??
    Lilja hoppas du varit iväg och att allt gått bra.

Halloj Lilly2013!

Satte in 2 st ägg i mitten av mars och lämnade blodprov för HCG 2 veckor senare. Vi är gravida :) 
    Men jag tar det lite lugnt med att vara allt för glad. Har varit med om en del missfall. Så nu går jag och tar HCG för att se att det ökar. Än så länge gör det det. Så det är bara att hoppas. Hur går det för dig ?

Hälsningar A
Svar på tråden InviMed