Städar och håller era 7 åringar ordning?
Det beror på humöret för dagen. 5-åringen är oftast lättare att be städa upp än 7-åringen. Ibland får 7-åringen dock ryck och storstädar hela sitt rum, för då får han "stjärnor" (han får stjärnor för vissa saker hemma som sedan blir till veckopeng). Så det kan ligga Lego precis över hela hans golv ganska länge, när man har trampat på de där Lego-bitarna för många gånger så får han valet att städa upp eller att vi slänger alltihop.
Sambon är nog hårdare än mig på det där med att städa efter sig, jag orkar inte bråka om saker som egentligen inte är superviktiga. En dag flyttar de ju hemifrån och får städa efter sig själva ändå. Det handlar väl om hur man är själv som person, hur viktigt man tycker att det är. Jag har inte jättemycket emot att det är stökigt ett litet tag, sedan städar jag upp ifall inte barnen gör det (i vardagsrummet t ex), det är liksom inte hela världen. Vill de spela ett sällskapsspel så kan jag säga att de faktiskt får städa upp de andra spelen först och det brukar fungera bra.
Känns som massa svammel det där men det är väl så jag tänker.. :)