• Änglatuss

013

finns de ett sånt riktnummer i vårt avlånga land?

De är någon som ringer oss, vi svara och de är tyst i telefon sen lägger dom på luren, är sååååå IRRITERANDE!!!!

• Svar på tråden 013
  • majsflickan

013 är riktnumret till Linköping!!! Min kompis bor närmligen!

• Änglatuss

har förstått att de är ett linköpingsnr nu!!

vet iaf att de inte är nån ifrån tex tradera.... vart lite orolig att nån försökte ringa oss och va missnöjd!

• tempo21

Nä man Nixar sig så står det på deras sida att man får räkna med samtal 3-6 mån efter man anmält sig. Det för att listorna företagen ringer efter sammanställs lång tid innan det börjar ringas på dem.

Skulle det ringa någon till den som är nixad behöver man inte vara otrevlig på en gång och hota med böter utan lugnt upplysa om att man är med i NIX.
    Den säljaren är då skyldig att snabbt som tusan be om ursäkt och avsluta samtalet. Gör den inte det så kan man kanske upplysa om böter.

Visst är det företagets skyldighet att kolla med Nixregistret men för att företaget ska kunna bedirva en verksamhet och inte behöva köra listorna mot Nix varje dag så finns det en tidsperiod som man får räkna med att det kommer samtal efter man anmält sig till Nix.

• Alicia05sMamma
    tempo21: Skrev aldrig ngt om att hota dom med böter eller vara otrevlig. Jag skrev att man skulle upplysa dom. Är en viss skillnad
    // Linda mamma till ♥ Alicia ♥
  • roha

Bebis2005: Vet du hur det funkar om man en gång i tiden har vatt kund hos ett företag?
    Får dom fortfarande ringa fast man nu är me i nixa?

• Alicia05sMamma
    roha: Är inte helt 100, men jag tror att man ska vara befintlig kund för att de ska få ringa.
  • tempo21
    roha: Ja det får de. Men vill ni inte bli upprinda så får ni ringa deras kundtjänst och be om att bli borttagen från rullorna och de måste ta bort er.

Bebis2005: Att börja prata böter på en gång med en som bara gör sitt jobb är inte att vara trevlig. Inte i min värld iallafall.
  • roha

Bebis1976:
    tempo21:
    : Tack för svaren. Då ska jag fixa det idag!

• Alicia05sMamma
    tempo21: Beror väl hur man lägger fram det. Eller hur ?
  • Alicia05sMamma
    tempo21: Kan ju vara så att dom inte vet om en sådan sak heller. Det visste inte dom som ringde hit för ca 1 år sedan & skulle sälja tvättmedel. Var absolut inte otrevlig på ngt vis utan upplyste dom vänligt hur det funkar. Dom tackade så mkt för informationen.

Så varför tar du för givet att man är otrevlig ?
  • Änglatuss

suck suck suck
    nu ringde ett annat telemarks bolag, VILL IIIIIINTE!!!

• Marsipan
    Han som äger XLNT-marketing är min systers kompis sambo!
    "långsökt"
  • NoomiNoomi

Samma nummer har ringt oss och det är ett marketing nummer blir galen på dessa

• Laire

Samma nummer har ringt oss - TRE GÅNGER!! Och det är tyst alla gångerna, kan väl ta ett bortkopplat samtar en gång eller så - men tre! Inte kommer de de söker vara positiva efter att ha blivit uppringd gång på gång.

• linda87

det är linköpings riktnummer :-P

• Laire

Igår ringde de för 5-6 gången! Och vi fick prata med någon denna gång (hör och häpna)

Micke (sambon) svarar tyvärr, annars hade jag då krävt fram chefen...

De inleder mer "Ja vi vänder oss till dig som villaägare..."
    Micke svarar att han inte bor i villa, "Jaha, så du har radhus?"
    "Öh... Nej, vi har hyresrätt, har aldrig bott i hus"

HÅN!

• Jefa

Men det är väl något som gör att när "sånna" ringer så tar det en stund innan man riktigt kopplas "ihop" vilket gör att det inte låter som att någon är där?

ÄT
    Varför inte svara och säga att ni inte är intresserade istället för att bli irriterad över hur många gånger de ringer? Säger du nej, ringer de ju inte upp igen!

• Snova

Hemligt nr! 100 ggr bättre än NIX som iofs är bättre än inget...

• Laire

Ibland är det så, men här har det dröjt länge. Så troligen har de en maskin (tror det står om det tidigare i tråden, annars är det i en annan tråd om telemarketing) som ringer nummer hela tiden och när det svaras kopplas man till en telefonist. Finns det ingen telefonist ledig kopplas man bort.

• Laire

För mig har Nix funkat skitbra, aldrig någon som ringt.

Vi var dock tvugna att ha skyddat nummer pga sambons jobb då ingen respekterade privatlivet och då försvann spärren (och vi har just registrerat spärren igen)

Svar på tråden 013