• Mjölk

Bebisverkstad dec/jan

Ja det kan ju ta ett tag för den att komma igång igen. Håller tummarna härifrån också.

Anna-K skrev 2016-11-18 10:52:50 följande:

Jag och min sambo planerar också att starta bebisverkstad,

Slutade med p-piller för lite över en månad sen, men mensen har inte kommit igång ännu.. Läst att det kan ta upp till 6 månader innan den kommer som vanligt..

håller tummarna för att den kommer så snart som möjligt!

• Mjölk
    Hallonfrossa skrev 2016-11-18 11:16:51 följande:

Första utslaget på hög fertilitet på monitorn idag, så antar att kanske äl kommer nu i dagarna, skulle vara ganska sjukt om man lyckas picka rätt direkt efter att spiralen rök. :O

• Mjölk
    Hallonfrossa skrev 2016-11-18 11:16:51 följande:

Första utslaget på hög fertilitet på monitorn idag, så antar att kanske äl kommer nu i dagarna, skulle vara ganska sjukt om man lyckas picka rätt direkt efter att spiralen rök. :O

Wow, det var snabbt ju!!! Vad är det för monitor som du använder?
  • Mjölk

Åh lite som jag då men att jag har en son som är 10,5 år. Jag har haft oturen att hamna i förhållanden där den andra parten antingen är klar med barn och /eller steriliserat sig. Så då började jag se över andra alternativ. ????

Aha, jag förstår. Stimulera ägglossning alltså. Håller timmarna för att det går vägen denna gång!

Barnlängtan76 skrev 2016-11-18 12:41:42 följande:

Ja jag är ensamstående. Jag har redan barn från ett tidigare förhållande men vi separerade för tre år sedan och jag har hela tiden längtat efter en till och jag hinner inte vänta på en man... har nyss fyllt 40. Efter två inseminationsförsök så sa Storkkliniken att de tyckte jag borde göra en hormonbehandling för att öka mina chanser. Försökte få till det under sommaren men hittade ingen klinik som ville hjälpa mig men nu äntligen har jag hittat en! Så nu har jag ätit hormontabletter i några dagar och få Otrivellespruta nästa vecka och förhoppningsvis om allt går vägen åka till Danmark igen.

• Mjölk
    Hallonfrossa skrev 2016-11-19 05:34:35 följande:

Har en fertilitetsmonitor dvanced från Clearblue.

Har aldrig använt såna saker förut, vi har alltid lyckats själva men denna gången ska vi försöka gå enligt skrocken och försöka oss på att baka en liten pojke, då säger de att man allra helst enbart ska ha sex en gång på äl så vi kör på det nu då ;)

• Mjölk
    Hallonfrossa skrev 2016-11-19 05:34:35 följande:

Har en fertilitetsmonitor dvanced från Clearblue.

Har aldrig använt såna saker förut, vi har alltid lyckats själva men denna gången ska vi försöka gå enligt skrocken och försöka oss på att baka en liten pojke, då säger de att man allra helst enbart ska ha sex en gång på äl så vi kör på det nu då ;)

Sorry, inte meningen att skicka, kom åt knapp.

Hursom så ska jag fixa ägglossningsstickor som ger de fyra mest fertila dagarna tänkte jsg. Jag vill få en flicka då vi båda två har varsin pojke men självklart blir jag glad vad det än blir.
  • Mjölk
    Hallonfrossa skrev 2016-11-19 18:02:04 följande:

Ja givetvis är det så, alla barn är varmt välkomna, :)

Vi har 4 flickor redan här hemma :)

Lycka till!

Ooooh fyra stycken... Nån tvilling?

Jag o mina två bröder har bara fått killar. Ena brodern har fem killar o den andre tre killar o så jag en då. Så förmodligen blir det väl en kille igen. ????
  • Mjölk
    MobergC skrev 2016-11-20 18:21:46 följande:

Jag och min sambo planerar nr 2. Vi har kört oskyddat i ca 6 månader men inget har hänt än. Men fr.o.m. Denna månad så kör vi " seriöst " med att få plussa med nr 2.

Fick positivt på ägglossningstest idag så jag antar att vi ska försöka ha sex minst 1 gång inom 2 dagar?:)

Ja, sex idag, imorgon o i övermorgon. ????
  • Mjölk
    Hallonfrossa skrev 2016-11-20 20:13:40 följande:

Nope inga tvillingar, ja chansen att få en 5:e flicka är nog rätt hög här haha men man kan ju hoppas lite på en pöjk :)

Hihi, ja tänk om ni får två flickor till! :)
  • Mjölk

Hur går det för er?

Jag har börjat kolla med ägglossningsstickor nu. Enligt planen så har jag ägglossning runt 1 dec så K ska lämna prov till mig på onsdag!!! Wee! Hoppas.

Svar på tråden Bebisverkstad dec/jan