Dubbelhänt?
Alltid sett mig själv som högerhänt och högerfotad men fått många frågor genom åren om jag är vänsterhänt/fotad eftersom jag använder den nästan lika mycket. För mig har det alltid vart självklart att använda den sida som är närmast till det jag ska göra liksom. Trodde alla gjorde det?
Igår kom jag och tänka på det och testa att skriva med vänstern. Döm av min förvåning när jag kunde skriva nästan lika bra med vänstern fast jag aldrig har gjort det förut. Men det stannar inte där. Kan man skriva med varje hand kanske man kan skriva med båda samtidigt slog det mig. Här blev det lite läskigt. Jag kan skriva med båda händerna samtidigt! Både korrekt identiskt , spegelvänt samtidigt eller blandat. (Spegelvänt har jag inte testat förut heller) Jag kan verkligen känna hur trött jag blir i hjärnan efter någon sida med dubbelskrivning på ett sätt jag inte känt förut dock. Är över 30 år så jag är inget barn. Hel skumt.
Ingen tvinga mig att använda högern i skolan som jag har hört hände förut utan det bara blev så.
Någon som har erfarenhet av detta?