Inlägg från: JohannaSaGo |Visa alla inlägg
  • JohannaSaGo

Äter för mycket

Min 2 månaders som vägde 2995 när han föddes och har alltid legat på nedre kurvan. På grund av vissa omständigheter började jag ge ersättning till honom 1 vecka sedan.

Har hört att man ska ge tills dom själva säger ifrån. Min son äter 200ml per mål.. tror han skulle kunna äta mer men lägger snabbt in nappen. BVC är rädd att han kan få ont om magen annars.

På 1 vecka har han gått upp 650g!! Och spikrakt ökat till Normalkurvan.

BVC tror att han kanske ville växa upp sig som en spurt.

Men jag är orolig att han alltid kommer gå upp såhär mycket:o

Inte som att han kommer äta mindre direkt.

BVC säger att det kommer regleras men det är ju frågan. Någon med liknande viktuppgång?

Man ska väl inere ge mindre mat.. tror han snarare kommer öka mängden ju.

• Svar på tråden Äter för mycket
  • JohannaSaGo

Okej. Men tycker du jag kanske borde hälla i 250ml i flaskan istället för 200? För är Det inte så bebisar ska äta tills dom själva lämnar mat i flaskan?? Blir så kluven när BVC säger nej, men märker att han kan äta mer än 200 nu :/

• JohannaSaGo
    Anonym (Hilda123) skrev 2016-11-17 20:27:46 följande:

Nu vägde min son lite mer än din vid födelse (4450g) men han gick också upp mycket och snabbt i vikt de första 3 månaderna!

Vid ett tillfälle hade han gått upp 600 på 1 vecka och vi fick då komma på realtivt tött återbesök för att se att det planade ut sig och inte fortsatte spikrakt uppåt .. Men det reglerades med tiden och nu ligger han 1 över normalkurvan (10 månader)

Okej där ser man :) tyckte BVC dom behövde kontrollera vikten? Jag fick en ny tid på BVC om en månad:o så BVC verkar inte orolig.. hmm
Svar på tråden Äter för mycket