Vilken bodylotion använder du med torr hud?
Vilken bodylotion använder du? Vill gärna ha förslag på alla möjliga bra bodylotions och bodybutters.
Vilken bodylotion använder du? Vill gärna ha förslag på alla möjliga bra bodylotions och bodybutters.
Jag brukar få fruktansvärt torr hud på vintern och det som hjälper mig mest är att inte duscha så ofta. Utan begränsa det till var tredje-fjärde dag.
Locobase är mirakelkrämen för riktigt, riktigt torra områden. Annars är kokosolja toppen. Eller dream cream från Lush.
Jag blir torr på vintern och tvättat mig då med olja istället för duschscreme.
Jag är tråkig och gammeldags och använder helosan över hela kroppen. Den gröna tuben.....
Lyxar jag till det så använder jag Olive Branch från Lush när jag står i duschen.
Jag har fortfarande inte hittat nån kräm som klarar min torra hud, men nu har jag skaffat luftfuktare till sovrummet och det verkar som att det hjälper.
Purelan för den torraste huden som armbågar och läppar
HTH brukar funkar bra, men under vintern använder jag ibland Dove Intensive, den är bra.
Använder sonens miniderm, funkar superbra.
Kokosolja.
Roligt att läsa vad ni använder. Det är intressant att ingen har sagt body butters/lotion med olika dofter. Det trodde jag att väldigt många använde dagligen.
Jag har problem med torr hud och har provat mängder med olika märken på hudkräm. Tycker att Miniderm är den som har fungerat bäst. Kombinerar det med att inte stå så länge i duschen.