• Maian

Gravid eller inte ?,

Hej ! Min mens uteblev denna månad (ån så länge) jag är på BIM 12. Jag har haft molande värk i tjejmagen sen BIM-3 och har fortfarande . Tycker mig springa o kissa mycket mera , viss illamående som kommer och går under dagarna. Värst efter frukost precis. Humöret är lite svajigt, väldigt lätt till gråt har jag märkt . I BIM5 hade jag i min sambo sex och det kändes väldigt mycket upp i magen/livmodern även sex 2 dagar senare fast då kändes det dock nästan som vanligt igen. Gjort 3 olika gravtest( clearblu digital BIM4, RFSU BIM9 och Apotekets egna BIM10) men bara negativt resultat . Nån som varit med om liknande och sedan det visat sig vara en liten där inne endå eller missfall eller något annat ev svar ??? Hoppas ju givetvis på en liten knodde där inne ????, jätte tacksam för svar ??,

• Svar på tråden Gravid eller inte ?,
  • Virrepannan

Är i samma sits, har dock inte alls lika bra koll på dagarna som du verkar ha ;)

Pratade med BM igår, och enligt henne så var min första dag som ev resultat skulle synas på igår, så hon rådde mig att ta nytt test om det första var negativt. Dock har jag hyfsat bra med gravidsymptom, och inte en tillstymmelse till menskänning, så vi får se imorgon och på måndag.

Har bara provat Apoteksgruppens egna, men märke ska inte ha nån betydelse tydligen. I vårt fall är det inte planerat med någon graviditet just nu, så är det negativt så är det. Men klart det hade varit roligt med två streck imorgom :)

• Maian

hur många dagar sedan BIM är du på :)? Vi har haft oskyddat i 5 månader men inte försökt på riktigt o pricka in äl förrens denna gången. Så vi vill ju gärna ha vårat + :) annars får gärna mensen ta o komma så man kan försöka igen, blir lite galen på detta hihii,

Hittade en lite bra o kul lista på gravsymptom .

Äl runt 24/10

Sex 21-22-23-24/10

BIM 8/11

Bim12 idag

[x] uppblåst mage

[x] Vita flytningar

[X] Genomskinliga flytningar

[] Bruna flytningar

[]Huvudvärk

[x]Illamående

[x] Hunger

[] Ingen matlust

[] Svettningar

[] Glad

[X] Deppig/ledsen

[X] Humörsvängningar

[x] Molvär

[] Förändrar färg i underlivet

[x] Ömma/känsliga bröstvårtor\bröst - ytterst lite

[] Stickningar/hugg i livmodern

[] Nidblödning

[] Nästäppa

[x]Gasig i magen

[]Dålig i magen

[] Hård i magen

[x]Bubblar i magen (väldigt mycket bim --> Bim7

[x] Sugen på något

[]Finnar

[x] Kissnödig

[x] Trött (lite)

[] Hög temp (Vet ej - tempar inte)

[] Ont i ryggslutet

[] Strålningar/ilningar mot ljumsken

[] Metallsmak i munnen

[] Större bröst

[x]Ont vid sex BIM5 ont om han kom långt in BIM7 inte lika ont

[]Yrsel

[x] Fryser

[X] halsbränna (lite till o från mest på mornarna)

[] Sjukdomskänsla

[]Synliga ådror på brösten

[x]Törstig

[X] Drömt att du plussat

• Shea

Spännande! Jag hittade denna på nätet och det förklarar ju varför många inte plussar förrän långt efter BIM. Vi har helt enkelt väldigta olika hcg nivåer i början :)
    Testar man med 'vanlig' på 25 miU så visar det ju inget förrän v.6 då enligt denna ;D

Veckor efter senast mens
    (hCG i mIU/ml)
    3
    5 ? 50
    4
    4 ? 426
    5
    19 ? 7 340
    6
    1 080 ? 56 500
  • Shea

Oj, så konstig den blev här.... Googla på Hcg nivå så kommer den upp!

• Maian

Okej bara att vara tålmodig o vänta ett tag till då :) ,

• Virrepannan
    Maian skrev 2016-11-19 09:20:50 följande:

hur många dagar sedan BIM är du på :)? Vi har haft oskyddat i 5 månader men inte försökt på riktigt o pricka in äl förrens denna gången. Så vi vill ju gärna ha vårat + :) annars får gärna mensen ta o komma så man kan försöka igen, blir lite galen på detta hihii,

Hittade en lite bra o kul lista på gravsymptom .

Äl runt 24/10

Sex 21-22-23-24/10

BIM 8/11

Bim12 idag

[x] uppblåst mage

[x] Vita flytningar

[X] Genomskinliga flytningar

[] Bruna flytningar

[]Huvudvärk

[x]Illamående

[x] Hunger

[] Ingen matlust

[] Svettningar

[] Glad

[X] Deppig/ledsen

[X] Humörsvängningar

[x] Molvär

[] Förändrar färg i underlivet

[x] Ömma/känsliga bröstvårtor\bröst - ytterst lite

[] Stickningar/hugg i livmodern

[] Nidblödning

[] Nästäppa

[x]Gasig i magen

[]Dålig i magen

[] Hård i magen

[x]Bubblar i magen (väldigt mycket bim --> Bim7

[x] Sugen på något

[]Finnar

[x] Kissnödig

[x] Trött (lite)

[] Hög temp (Vet ej - tempar inte)

[] Ont i ryggslutet

[] Strålningar/ilningar mot ljumsken

[] Metallsmak i munnen

[] Större bröst

[x]Ont vid sex BIM5 ont om han kom långt in BIM7 inte lika ont

[]Yrsel

[x] Fryser

[X] halsbränna (lite till o från mest på mornarna)

[] Sjukdomskänsla

[]Synliga ådror på brösten

[x]Törstig

[X] Drömt att du plussat

Okej, ja då förstår jag att ni börjar bli otåliga!

Jag har dålig koll på datum och siffror som sagt var, men senaste mensen började 20/10 (torsdag), och sen hade vi sex de två följande helgerna (vi ses mest på helger pga jobb). Nått dygn efter sista helgen fick jag något som jag tyckte verkade vara en nidblödning, och därefter har symptomen avlöst varandra lite till och från under dygnet.

Framförallt så borde min annars så regelbundna mens ha dykt upp nu, inte ett spår av den.. Sen har jag gått från att sköta magen flera gånger om dagen till att knappt kunna göra det en gång, bröstvårtorna drar ihop sig till nått du skulle kunna sticka hål på något med, lätt illamående från och till, aptiten har nästan försvunnit (mest positivt faktiskt), jag är känsligare än vanligt i sinnet och i natt vaknade jag av att näsblodet rann som en fors..! Sen brukar jag inte ligga på mage, men det hade jag visst gjort i natt. Så vi får väl se framöver.

Eftersom detta inte var planerat så hör också till saken att den lille krigaren tagit sig förbi min kopparspiral. Så plussar jag så kvarstår hindret att ta ut den utan att bebis följer med.. Den stunden den sorgen.
  • anna7607
    Virrepannan skrev 2016-11-19 13:45:19 följande:

Okej, ja då förstår jag att ni börjar bli otåliga!

Jag har dålig koll på datum och siffror som sagt var, men senaste mensen började 20/10 (torsdag), och sen hade vi sex de två följande helgerna (vi ses mest på helger pga jobb). Nått dygn efter sista helgen fick jag något som jag tyckte verkade vara en nidblödning, och därefter har symptomen avlöst varandra lite till och från under dygnet.

Framförallt så borde min annars så regelbundna mens ha dykt upp nu, inte ett spår av den.. Sen har jag gått från att sköta magen flera gånger om dagen till att knappt kunna göra det en gång, bröstvårtorna drar ihop sig till nått du skulle kunna sticka hål på något med, lätt illamående från och till, aptiten har nästan försvunnit (mest positivt faktiskt), jag är känsligare än vanligt i sinnet och i natt vaknade jag av att näsblodet rann som en fors..! Sen brukar jag inte ligga på mage, men det hade jag visst gjort i natt. Så vi får väl se framöver.

Eftersom detta inte var planerat så hör också till saken att den lille krigaren tagit sig förbi min kopparspiral. Så plussar jag så kvarstår hindret att ta ut den utan att bebis följer med.. Den stunden den sorgen.

Med kopparspiral kan man få befruktade ägg varenda månad. Men ägget kan inte fästa då livmodern är upptagen. Spännande om de lyckats fästa. Det händer ju att den hamnar snett.
  • Virrepannan
    anna7607 skrev 2016-11-19 14:45:05 följande:

Med kopparspiral kan man få befruktade ägg varenda månad. Men ägget kan inte fästa då livmodern är upptagen. Spännande om de lyckats fästa. Det händer ju att den hamnar snett.

Det var intressant, inte tänkt så långt faktiskt. Funderar på om man i så fall kan lyckas peta den snett av sig självt, för exet och jag hade oskyddat sex betydligt tätare än vad vi har nu, och där hände inget på de månaderna vi var ihop. Så om det nu har fäst på den korta tid min nuvarande och jag varit ihop så ser jag detta lite som ett mirakel på flera sätt.
  • anna7607
    Virrepannan skrev 2016-11-19 15:02:37 följande:

Det var intressant, inte tänkt så långt faktiskt. Funderar på om man i så fall kan lyckas peta den snett av sig självt, för exet och jag hade oskyddat sex betydligt tätare än vad vi har nu, och där hände inget på de månaderna vi var ihop. Så om det nu har fäst på den korta tid min nuvarande och jag varit ihop så ser jag detta lite som ett mirakel på flera sätt.

Ja ett mirakel e det i så fall. Det är väldans ovanligt att de händer. Men de händer. Den kan flytta sig sjölv och man kan råka flytta den oxå om man Rex känner efter trådarna m fingrarna. Min kompis råkade dra ut sin hahaha
  • Virrepannan
    anna7607 skrev 2016-11-19 16:05:18 följande:

Ja ett mirakel e det i så fall. Det är väldans ovanligt att de händer. Men de händer. Den kan flytta sig sjölv och man kan råka flytta den oxå om man Rex känner efter trådarna m fingrarna. Min kompis råkade dra ut sin hahaha

Som sagt, det ska bli spännande att se framöver. Jag hoppas :) Kroppen beter sig inte alls som den brukar, och nu har jag lite molvärk också.

Drog hon ut den? Tjena :/
Svar på tråden Gravid eller inte ?,