• Maian

Gravid eller inte ?,

Hej ! Min mens uteblev denna månad (ån så länge) jag är på BIM 12. Jag har haft molande värk i tjejmagen sen BIM-3 och har fortfarande . Tycker mig springa o kissa mycket mera , viss illamående som kommer och går under dagarna. Värst efter frukost precis. Humöret är lite svajigt, väldigt lätt till gråt har jag märkt . I BIM5 hade jag i min sambo sex och det kändes väldigt mycket upp i magen/livmodern även sex 2 dagar senare fast då kändes det dock nästan som vanligt igen. Gjort 3 olika gravtest( clearblu digital BIM4, RFSU BIM9 och Apotekets egna BIM10) men bara negativt resultat . Nån som varit med om liknande och sedan det visat sig vara en liten där inne endå eller missfall eller något annat ev svar ??? Hoppas ju givetvis på en liten knodde där inne ????, jätte tacksam för svar ??,

• Svar på tråden Gravid eller inte ?,
  • Virrepannan
    Maian skrev 2016-11-20 16:33:40 följande:

Man känner sig ju lite halvstörd om man är skengravid.. börjar ledsna på detta nu .. så jäkla mkt symptom men bara minus .. bara o vänta in nästa månads mens och kmr inte den då vetifan :S.. funderar på o kontakta gyn/bm i veckan om det fortsätter visa negativ ,

Man känner sig helknäpp..!

Tja, prata med bm kan ju inte skada. Kolla läget om inte annat.
  • Maian
    Tumvante skrev 2016-11-20 21:31:11 följande:

Mysko när du har symptom... men man letar ju symptom också

Försökt länge eller?

Håller tummarna för dig!

Jo det är ju det jag tycker med .. menmen ..

Nja, vi har haft oskyddat i 5 månader men inte försökt o pricka in äl förrens förra så egentligen bara försökt ordentligt förra månaden :),
  • Maian
    Virrepannan skrev 2016-11-20 21:56:31 följande:

Man känner sig helknäpp..!

Tja, prata med bm kan ju inte skada. Kolla läget om inte annat.

Ja verkligen ! Nä precis, tänkte ringa dem under dagen faktiskt :),
  • Virrepannan
    Maian skrev 2016-11-21 10:19:18 följande:

Ja verkligen ! Nä precis, tänkte ringa dem under dagen faktiskt :),

Gör't! Jag ska in på apoteket och handla tvåpack-tester, provar imorgon och på torsdag eller fredag, så får vi se om det ger nått
  • Martinalejon

Jag har samma problem. Mensen skulle komma i fredags, gjorde ett test samma dag som var negativt.

Har bara haft små symptom, mörkt urin, en massa acne, trötthet och halsont.

Det är viktigt för mig att veta om jag är gravid eller inte, då jag tränar thai och kickboxning 5 ggr/vecka och får då sparkar/slag i magen varje träning.

När ska ni testa igen? Ringer ni barnmorskan eller vad gör ni åt detta?

• Virrepannan
    Martinalejon skrev 2016-11-21 12:18:48 följande:

Jag har samma problem. Mensen skulle komma i fredags, gjorde ett test samma dag som var negativt.

Har bara haft små symptom, mörkt urin, en massa acne, trötthet och halsont.

Det är viktigt för mig att veta om jag är gravid eller inte, då jag tränar thai och kickboxning 5 ggr/vecka och får då sparkar/slag i magen varje träning.

När ska ni testa igen? Ringer ni barnmorskan eller vad gör ni åt detta?

Det är klart att tränar du thai och kick så förstår jag att du måste veta. I mitt fall går jag på att min annars så väldigt regelbundna mens inte dykt upp, samt det faktum att jag Aldrig mår illa annars, mer än om jag ätit nått som kroppen inte vill ha, och nu mår jag illa vid något tillfälle varje dag, samt varje kväll när jag lagt mig, bland annat.

Ska göra gravtest imorgon igen, visar det inget så gör jag om det senare i veckan. Önskan är ett plus så jag kommer iväg till bm a.s.a.p.
  • Martinalejon
    Virrepannan skrev 2016-11-21 13:33:15 följande:

Det är klart att tränar du thai och kick så förstår jag att du måste veta. I mitt fall går jag på att min annars så väldigt regelbundna mens inte dykt upp, samt det faktum att jag Aldrig mår illa annars, mer än om jag ätit nått som kroppen inte vill ha, och nu mår jag illa vid något tillfälle varje dag, samt varje kväll när jag lagt mig, bland annat.

Ska göra gravtest imorgon igen, visar det inget så gör jag om det senare i veckan. Önskan är ett plus så jag kommer iväg till bm a.s.a.p.

Denna eviga ovissheten, det verkar vara många som har fått negativt test men som känner av symptom.

Du måste uppdatera mig om hur det går för dig, håller tummar och tår!
  • Virrepannan
    Martinalejon skrev 2016-11-21 19:42:08 följande:

Denna eviga ovissheten, det verkar vara många som har fått negativt test men som känner av symptom.

Du måste uppdatera mig om hur det går för dig, håller tummar och tår!

Ja, det verkar onekligen så :/ Det är bättre att veta, så man kan anpassa sig. Hur länge har du hållt på med box?

Ja, detsamma : ) Hur känner du för ett plus?
  • Martinalejon
    Virrepannan skrev 2016-11-21 19:56:42 följande:

Ja, det verkar onekligen så :/ Det är bättre att veta, så man kan anpassa sig. Hur länge har du hållt på med box?

Ja, detsamma : ) Hur känner du för ett plus?

Det är mycket lättare att veta, istället för att gå i denna ovissheten. Jag har hållet på med boxningen i 1 år. Min pojkvän är instruktör och han tävlar även proffsmatcher.

Vi har planer på att jag ska gå min första match i mars, om jag inte blir gravid. Men både han och jag vill ha barn så vi jobbar ju aktivt på det. Slutade med p-piller för 3 månader sedan.
  • Virrepannan
    Martinalejon skrev 2016-11-21 22:18:14 följande:

Det är mycket lättare att veta, istället för att gå i denna ovissheten. Jag har hållet på med boxningen i 1 år. Min pojkvän är instruktör och han tävlar även proffsmatcher.

Vi har planer på att jag ska gå min första match i mars, om jag inte blir gravid. Men både han och jag vill ha barn så vi jobbar ju aktivt på det. Slutade med p-piller för 3 månader sedan.

Okej, ja då förstår jag precis.

Det kan såklart ta ett tag innan allt gått ur kroppen, och så är det det där med att pricka rätt dygn förstås :/
Svar på tråden Gravid eller inte ?,