• Maian

Gravid eller inte ?,

Hej ! Min mens uteblev denna månad (ån så länge) jag är på BIM 12. Jag har haft molande värk i tjejmagen sen BIM-3 och har fortfarande . Tycker mig springa o kissa mycket mera , viss illamående som kommer och går under dagarna. Värst efter frukost precis. Humöret är lite svajigt, väldigt lätt till gråt har jag märkt . I BIM5 hade jag i min sambo sex och det kändes väldigt mycket upp i magen/livmodern även sex 2 dagar senare fast då kändes det dock nästan som vanligt igen. Gjort 3 olika gravtest( clearblu digital BIM4, RFSU BIM9 och Apotekets egna BIM10) men bara negativt resultat . Nån som varit med om liknande och sedan det visat sig vara en liten där inne endå eller missfall eller något annat ev svar ??? Hoppas ju givetvis på en liten knodde där inne ????, jätte tacksam för svar ??,

• Svar på tråden Gravid eller inte ?,
  • Hallonfrossa
    Virrepannan skrev 2016-11-19 15:02:37 följande:

Det var intressant, inte tänkt så långt faktiskt. Funderar på om man i så fall kan lyckas peta den snett av sig självt, för exet och jag hade oskyddat sex betydligt tätare än vad vi har nu, och där hände inget på de månaderna vi var ihop. Så om det nu har fäst på den korta tid min nuvarande och jag varit ihop så ser jag detta lite som ett mirakel på flera sätt.

Jag blev gravid med kopparspiral, tyvärr slutade det i missfall efter 7 veckor.

Visste då inte om att jag var gravid, i så fall hade jag tagit ut spiralen tidigare, utan mådde så illa att jag tog ett test för säkerhets skull och visst var där ett fint +.

En kompis till mig blev oxå gravid med spiral och den satt kvar hela graviditeten har jag för mig, vad jag förstått behöver man inte alltid dra ut den.

Lycka till!
  • Virrepannan
    Hallonfrossa skrev 2016-11-19 19:07:03 följande:

Jag blev gravid med kopparspiral, tyvärr slutade det i missfall efter 7 veckor.

Visste då inte om att jag var gravid, i så fall hade jag tagit ut spiralen tidigare, utan mådde så illa att jag tog ett test för säkerhets skull och visst var där ett fint +.

En kompis till mig blev oxå gravid med spiral och den satt kvar hela graviditeten har jag för mig, vad jag förstått behöver man inte alltid dra ut den.

Lycka till!

Det låter som att det kan gå ungefär hur som helst detta.. Hehe.. Om det nu ska bli nått plus av det så vore det bra om det kom rätt snart, så jag kan komma till BM och kontrollera läget. Behöver man inte ta ut spiralen så slipper jag gärna..

Jag ber om ursäkt till TS för att jag snodde den här tråden, det var inte meningen..
  • anna7607
    Virrepannan skrev 2016-11-19 17:27:01 följande:

Som sagt, det ska bli spännande att se framöver. Jag hoppas :) Kroppen beter sig inte alls som den brukar, och nu har jag lite molvärk också.

Drog hon ut den? Tjena :/

Japp de gjorde hon hahahaha
  • Virrepannan
    anna7607 skrev 2016-11-19 21:04:45 följande:

Japp de gjorde hon hahahaha

Så kan man också göra :D
  • anna7607
    Virrepannan skrev 2016-11-19 21:07:58 följande:

Så kan man också göra :D

Bara å sätta i en ny asg... jag gör det då inte jag dog typ sist å trådarna åkte in i livmodern så bara problem... å ta ut den va ännu värre fy slapp iaf sövas
  • Virrepannan
    anna7607 skrev 2016-11-19 21:15:20 följande:

Bara å sätta i en ny asg... jag gör det då inte jag dog typ sist å trådarna åkte in i livmodern så bara problem... å ta ut den va ännu värre fy slapp iaf sövas

Jag höll på att bli ihjälkramad av min livmoder första dygnet, men sen har det gått fint :D
  • Tumvante

Jaha, jag är väl också skengravid nu ????

Sist jag trodde jag ar skengravid var jag dock gravid. Men nu när man fortfarande ammar tänker man att chanserna är mindre.

Dock har jag lite symptom, även om man som skenis not letar symptom.

Uppblåst på kvällar, har haft små känningar i området vid livmodern, lite molande, och lätt till gråt när jag läser om något som rör upp känslor.

Men har ju helt annan mage denna gången än sist, sedan jag födde min nu ettåriga dotter, har jag känt fantomsparkar... kanske bara är gas.

Hursomhelst helst, hoppas att vi är gravida på riktigt ?

• Virrepannan
    Tumvante skrev 2016-11-19 21:53:50 följande:

Sist jag trodde jag ar skengravid var jag dock gravid. Men nu när man fortfarande ammar tänker man att chanserna är mindre.

Uppblåst på kvällar, har haft små känningar i området vid livmodern, lite molande, och lätt till gråt när jag läser om något som rör upp känslor.

Men har ju helt annan mage denna gången än sist, sedan jag födde min nu ettåriga dotter, har jag känt fantomsparkar... kanske bara är gas.

Mja, jag har också tankar på skengraviditet.. Men fortfarande.. Ingen mens, otroligt minskad aptit samt många andra symtom.. Bara att vänta och se!

Ja, det hade varit kul om det kunde bli plus för oss båda :)
  • Maian
    Tumvante skrev 2016-11-19 21:53:50 följande:

Man känner sig ju lite halvstörd om man är skengravid.. börjar ledsna på detta nu .. så jäkla mkt symptom men bara minus .. bara o vänta in nästa månads mens och kmr inte den då vetifan :S.. funderar på o kontakta gyn/bm i veckan om det fortsätter visa negativ ,
  • Tumvante
    Maian skrev 2016-11-20 16:33:40 följande:

Man känner sig ju lite halvstörd om man är skengravid.. börjar ledsna på detta nu .. så jäkla mkt symptom men bara minus .. bara o vänta in nästa månads mens och kmr inte den då vetifan :S.. funderar på o kontakta gyn/bm i veckan om det fortsätter visa negativ ,

Mysko när du har symptom... men man letar ju symptom också

Försökt länge eller?

Håller tummarna för dig!
Svar på tråden Gravid eller inte ?,