• Propppen

Kost, träning, osunt fixerad..?

Ta hjälp av en kaloriräknare. Då får du se att du kan äta mackor och samtidigt gå ner i vikt = ingen ångest.

Anledningen att du inte går ner i vikt är att du äter mer energi än va du gör av med. Det har inget med lchf att göra. Inte med något annat kostupplägg heller.

• Propppen
    Magdalena03 skrev 2016-11-19 15:40:06 följande:

Det är sant. Jag var med i Viktväktarna för många år sen. Man får räkna points, lite lättare än kalorier. När jag följde det så gick jag stadigt ner i vikt,

Ditt totalt energiintag för att behålla nuvarande vikt är 2082 kcal per dag. Äter du istället 1582 kcal/dag kommer du bli av med 0,5kg i veckan.

Finns en bra app till detta, Lifesum.

Kör hårt.
  • Propppen

Nu skrev jag till fel person ????

• Propppen
    SurrrHommel skrev 2016-11-19 15:48:50 följande:

Tackar för era svar. :) Tror jag var lite otydlig i ts. :)

Det jag undrade lite var mer kring det här mentala, hur man genom sin fixering skapar det man inte vill. Om nån känner igen sig i det?

Äh, är väldigt dålig på att få fram det jag tänker på märker jag.

Ät bröd ibland. Va inte så stenhård mot dig själv. Det är i det stora hela det räknas.
  • Propppen
    SurrrHommel skrev 2016-11-19 15:48:50 följande:

Tackar för era svar. :) Tror jag var lite otydlig i ts. :)

Det jag undrade lite var mer kring det här mentala, hur man genom sin fixering skapar det man inte vill. Om nån känner igen sig i det?

Äh, är väldigt dålig på att få fram det jag tänker på märker jag.

Det är när det blir förbud mot nånting det blir dåligt. Ät allting. Men inte varje dag.
Svar på tråden Kost, träning, osunt fixerad..?