• Hotelltrattkantarell

Missfall?!

Hej plussade i söndags. Men har haft så mycket molvärk. Igår hade vi sex och det började blöda en del. Har även blödit idag, rött blod och brunt. Samt en del molvärk. Är det missfall? Ringde gyn och hon sa att det var antagligen missfall, varför gör man inte ett ul för att se? Jag är jätteledsen och vet inte vad jag ska tro. Hur ska jag veta om det är missfall eller inte?

• Svar på tråden Missfall?!
  • Ricc

Vet du vilken vecka du är i?

Ring till 1177 eller gyn igen och rådfråga dem, säg att du är jätteorolig och behöver veta.

Blöder det fortfarande och hur mkt var de?

Man kan ju ha jättekänsliga slemhinnor vissa perioder och få blödning utav det också

• Carambolan

Blöder du ungefär lika mycket som vid mens, och lika länge, är det sannolikt ett missfall.

• Hotelltrattkantarell

Har dom öppet nu? Just nu har det inte kommit färskt på kanske 4 timmar. Svårt att veta iochmed att han sprutade i mig och jag försöker tro att de såg mer ut pga det. Det var ju ganska mycket alltså. Idag var det så det rann i toaletten. Har inte haft några klumpar. Imorgon skulle jag gå in i vecka 6. Hon på gyn sa att jag skulle ta ett nytt test om 4 veckor. Men vem vill vänta 4 veckor på ett svar. Tack för att du kommenterade min tråd. Känns skönt å prata med nån.

• The one in Blue

Jag tycker tyvärr också att det låter som missfall. Beklagar om så är fallet.

Anledningen till att de inte gör en kontroll vid misstänkt missfall så tidigt är för att det är såpass vanligt och till och med anses vara normalt. Kroppen brukar vara jättebra på att ta hand om det själv. Förstår att ovissheten är jättejobbig men det är så vården resonerar. Kram!

• Sommarbebis2017
    Hotelltrattkantarell skrev 2016-11-19 20:53:59 följande:

Fy. Vill verkligen inte tro att det är så. Men måste acceptera det. Hur många dagar brukar man blöda? :(

Beklagar, men låter som missfall. Jag fick på samma vis i september i v 8.Blödde dryga veckan. Blev gravid igen efter bara en menscykel emellan.
  • Ricc
    Hotelltrattkantarell skrev 2016-11-19 20:27:47 följande:

Har dom öppet nu? Just nu har det inte kommit färskt på kanske 4 timmar. Svårt att veta iochmed att han sprutade i mig och jag försöker tro att de såg mer ut pga det. Det var ju ganska mycket alltså. Idag var det så det rann i toaletten. Har inte haft några klumpar. Imorgon skulle jag gå in i vecka 6. Hon på gyn sa att jag skulle ta ett nytt test om 4 veckor. Men vem vill vänta 4 veckor på ett svar. Tack för att du kommenterade min tråd. Känns skönt å prata med nån.

Jag bor i en större stad och de har öppet dygnet runt på den gynakuten.

Har tyvärr inte så mycket erfarenhet av det du beskriver men lider med dig. Håller med att det är orimligt att behöva vänta i 4 veckor på att få svar.

Jag skulle ringt 1177 om råd eller tillbaka till gyn för att be om att få träffa någon.

Jag har själv haft småblödningar under graviditeten(tex om jag sprungit eller annan aktivitet) men inte så det har runnit.

Men har även läst om de som har haft rikliga blödningar där allt varit ok med fostret. Jag håller alla mina tummar att det ska gå bra för er och att du får svar snabbt.
  • Minkymji

Tyvärr vet man inte förän fostret är så stort att man kan se på vaginalt ultraljud. Tror det är V8 man kan kolla med säkerhet.

De där 12 första veckorna är en plåga verkligen.. Jag fick missfall första graviditeten. Började med bruna flytningar i en vecka och sedan storblödning. Nästa graviditet var samma men det var inte alls missfall utan resulterade i världens bästa dotter. Vid dotter nr 2 hade jag inga blödningar alls.

Så omöjligt att säga.

Testa att ligga ner horisontellt. Slutar det blöda så är det ett gott tecken. Kan vara slemhinnorna. Fortsätter det blöda så låter det mer som missfall.

OBS viktigt, sex orsakar inte missfall så känn ingen skuld där.

• Hotelltrattkantarell

Tack för alla svar. Tror nu att det är missfall. Blöder mer idag :(. Hoppas det går över fort och att blodmängden eller smärtan inte ökar. Imorgon är det måndag och jobb. Min man är så förkyld just nu så det är mest synd om honom. Jag vill bara att han ska säga att vi ska försöka igen.

Kram på er alla och tack för svar och omtanke

Svar på tråden Missfall?!