Inlägg från: Sara88E |Visa alla inlägg
  • Sara88E

Tyda test, PLZ HJÄLP! :)

LinneaM93 skrev 2016-11-23 10:50:58 följande:

gud vad svårt att säga... Jag har fått likadana då jag inte var gravid, och hade likadana streck som du. Men det stämmer det du säger, borde inte synas alls, men gjorde det för mig tyvärr... Gud, det är så himla jobbigt att hamna gå ovetande. Kanske jag skulle ta ännu ett till på veckoslutet...? Om det inte DÅ är starkare skulle jag anta att det ändå är neg.Keep me updated :)

Under tiden testsvaret ska synas? :O Fan :/ 

Jag tänkte ev hoppa förbi på en dropin tid och kolla men ska ändå ta ett CB på fredag.. :)
  • Sara88E
    LinneaM93 skrev 2016-11-23 11:07:25 följande:

Det var faktiskt lite senare! Så kanske det var därför (vi hoppas det) :)

Håller tummarna, den bilden är tagen PRICK 3 min senare, alltså när man ska kolla :)
  • Sara88E
    Anonym (Emma) skrev 2016-11-23 11:13:37 följande:
    Självklart! <3 Är du på runt BIM så är det ju inget konstigt att de kan vara så där svaga om ägget fäster sent eller att bebisen är "låghormonare", det var som sagt mina test med den här gången. Mina test har stegrat så fint och är nu en dryg vecka senare på max, alltså lika starka som kontrollstrecken. Glad 
    Har svårt att se att du skulle få spökstreck när du har tagit flera test också! Du ska se att allt säkert är som det ska! {#emotions_dlg.flower}
    Hoppas, hoppas, HOPPAS verkligen! <3

Det gör mig inte direkt mindre nervös att 80% av mina symptom lagt sig dessutom.. Har stickningar i äggstockarna, varvar mellan vänster och höger.. och lite molvärk precis ovanför blygdbenet.. 

Men i övrigt mår jag liksom bra :O

Kändes dock bättre efter din kommentar och efter att jag pratat med Lloyd :) Glad att det inte bara är jag som ser strecket :)
  • Sara88E
    Anonym (Emma) skrev 2016-11-23 11:37:42 följande:
    Ja, vi håller tummarna! Solig Jag kan inte påstå att jag hade en massa symptom när jag plussade heller, det där är ju väldigt olika.

Du kan väl lägga upp bild med morgondagens test också? Glad
    Har inte riktigt pengar innan löning, annars hade jag lätt gjort det! :)
  • Sara88E
    Anonym (Emma) skrev 2016-11-23 12:15:44 följande:
    Haha, jag förstår! Då får du vänta tills på fredag helt enkelt. Glad
    Ja, funderar dock på att springa förbi BM lite snabbt i eftermiddag och be dem kolla :)
  • Sara88E
    LinneaM93 skrev 2016-11-23 12:05:31 följande:

Det är inget att oroa sig för, jag är i v.10 och mår oförskämt bra. För vissa veckor försvinner symptomen helt, och kommer tillbaka igen. desto mer man tänker också så känns det som om de försvunnit :D Preggo makes you crazy
    Åh, vad härligt! :D 

Har så mycket konstiga symptom jämt dock såå det är sååå svårt.. Sambon brukar skämta om att jag är konstant skenis ^^ haha 
  • Sara88E
    LinneaM93 skrev 2016-11-23 12:46:27 följande:

haha jaa! Då tror jag du är preggo, hoppas :)!

Haha, jag hoppas också det, ska försöka jobba järnet nu så jag kan dra tidigare och sticka förbi BM :) 

Håll ALLA tummar för mig <3
  • Sara88E
    LinneaM93 skrev 2016-11-23 12:51:27 följande:
    Och nej det kan man inte, men talade nu om min egna "erfarenhet". Men självklart är det 100% indivuduellt. Och nu när jag kollade närmare så tycker jag ena testet är ganska tydligt pos :)
    Tack, Linnea M93 :) 

Men menar du dem ifrån igår eller idag?

Dessa är idag :)

Direkt efter 3 min alltså... 

Här är en timme senare:

• Sara88E
    Muffins2017 skrev 2016-11-23 13:47:38 följande:

Du är gravid. Bleknar det bort har du fått superyidigt missfall. Väldigt vanligt såhär tidigt. Men hittills ser det ju ut att öka!

Jag hoppas du har rätt! Jag har dock börjat få mensvärk nu.. inte haft det på några dagar.. Men kan ju vara molvärk :)
  • Sara88E
    Muffins2017 skrev 2016-11-23 13:47:38 följande:

Du är gravid. Bleknar det bort har du fått superyidigt missfall. Väldigt vanligt såhär tidigt. Men hittills ser det ju ut att öka!

Får jag bara fråga varför du är så säker på att jag är gravid, det är ju ändå väldigt svagt? 
    (Blev dock väldigt glad över ditt svar :D)
  • Sara88E
    LillaJag06 skrev 2016-11-23 17:10:49 följande:

Du hade bog äl senare än du tror. Men hade tolkat testet som positivt om det är i färg och inte grått.

Fått bekräftat av 4 olika barnmorskor att det är positivt! :D Men är troligtvis bara vecka 4, så nu får jag hålla tummarna <3
  • Sara88E
    Muffins2017 skrev 2016-11-23 16:28:48 följande:

Därför att sträcket visar närvaro av hcg. Det bildas bara i kroppen om det finns ett befruktat embryo som fäst och producerar hcg. Sen om det är svagt eller starkt visar bara om embryot producerar lite eller mycket hcg.

Det är dock supervanligt att ett embryo fäster som hastigast och blir bortstött pga att ngt är fel. Då blir det svaga utslag på testet men sen kanske mensen kommer som vanligt. Så kallad kemisk graviditet.

Pratat med min syster nu, som är barnmorska, har beställt 10 st tester, som jag ska göra nu dagligen men antagligen är jag i vecka 4, så nu hoppas vi bara att den vill stanna därinne <3 
  • Sara88E
    LinneaM93 skrev 2016-11-24 12:50:00 följande:
    Ååh grattis <3 så glad för din skull!
    Åh, tack så jätte mycket :D <3 
  • Sara88E
    Anonym (Emma) skrev 2016-11-24 12:57:03 följande:
    Grattis vad kul! Glad Håller tummar och tår att allt går bra. <3
    Ja, jag är så glad, tack så mycket! :D <3 
Svar på tråden Tyda test, PLZ HJÄLP! :)