• Themis

Blir inte kvitt lössen!

Men har ni inte testat de oljebaserade medlen som kväver lössen istället?
    Dem kan inte lössen få någon resistens mot eftersom det är en helt annan verkningsmekanism.

Hedrin snabb-behandling räckte för killarna i familjen som har kort hår, men för mig kläcktes några nya löss igen.

Då sov jag med Hedrin Mousse i håret och plast på skallen en natt, sen var lössen historia.

Kammade igen och kollade familjen var tredje fjärde dag bara i några veckor, för säkerhets skull.

Silence is golden. Duct tape is silver. /unknown
  • Themis
    Anonym (Alissa) skrev 2016-11-24 18:18:41 följande:

Du måste nog kamma dagligen och inte bara flera ggr i veckan. 

Om lössen inte försvinner så skulle jag överväga att raka av håret eller klippa väldigt kort för att blir kvitt lössen. det växer ju ut igen

Om man inte kontinuerligt utsätts för ny smitta i skolan är det helt onödigt att kamma dagligen.

Efter behandling ska alla utvecklade löss vara döda, och då tar det 5-6 dagar innan ev kvarvarande ägg kläcks och 9-12 dagar efter det innan honlusen är fertil och kan lägga fler ägg.

Därför kammade jag igen efter 3-4 dagar (för att bekräfta behandlingseffekten) och sedan igen efter samma tid för att se så det inte har kläckts något nytt.
    Silence is golden. Duct tape is silver. /unknown
Svar på tråden Blir inte kvitt lössen!