• KCEG

BIM 17-31 December

Startar en tråd, för att alla stora BIM Månader brukar bli så stora och lite röriga att hänga med i.

Jag har BIM den 20/12 och är inne på vårt 4:e försök för att lyckas bli gravida med vårt tredje busfrö. 

Hoppas fler har lust att följas åt för pepp och frågor i väntan på ÄL,BIM och allt annat. 

• Svar på tråden BIM 17-31 December
  • bluebird6

Hoppar in här med. Är med i BIM i dec men den blev bautastor.

Här myser vi på för fulla muggar..

Orkar inte tempa eller testa för ÄL.

Ev. Är ÄL På torsdag med BIM 22-24/12...

Längtar ihjäl oss allihop, men mest den ev blivande storebrodern.

Han är -08 så alla i klassen har 1-2 syskon redan.

Lite rund om magen är en annan med till vardags. Lagom kul efter förra MA när sonen klappar en på magen och säger det kanske är en lillebror därinne. Hoho..

Hade så hoppats att det var vår tur nu sist efter alla år men men nu får jag räkna försök igen istället. 3:e försöket efter senaste MA.. 3:e gången gillt sägs det väl.

Håller tummarna för Er alla.

• Cecilah

Hoppar in här nu! Är på cd 9 så tror på äl i slutet av veckan :) BIM tror jag blir 25 december :)

• Flikkan92

Jag hoppar in här också första försöket med första bebisen.

Bim runt 29/12 och ÄL vid 15/12. Har haft oregelbunden mens innan användning av preventivmedel men slutade med plåstret för en månad sedan. Har nyss haft första mensen. Har köpt äl stickor för att se så de kommit igång ordentligt

• P2M
    Tosse87 skrev 2016-12-01 07:40:24 följande:

Äntligen har man fått en blinkande smiley på clearblue ÄL test! Så snart är det äntligen dags för månadens ÄL. Alltid så seg väntan!! Någon annan som har ÄL snart?

Jag fick också de 1/12. Men den har inte blivit fast än:/ blivit de för dig?
  • KCEG
    bluebird6 skrev 2016-12-04 22:22:20 följande:

Hoppar in här med. Är med i BIM i dec men den blev bautastor.

Här myser vi på för fulla muggar..

Orkar inte tempa eller testa för ÄL.

Ev. Är ÄL På torsdag med BIM 22-24/12...

Längtar ihjäl oss allihop, men mest den ev blivande storebrodern.

Han är -08 så alla i klassen har 1-2 syskon redan.

Lite rund om magen är en annan med till vardags. Lagom kul efter förra MA när sonen klappar en på magen och säger det kanske är en lillebror därinne. Hoho..

Hade så hoppats att det var vår tur nu sist efter alla år men men nu får jag räkna försök igen istället. 3:e försöket efter senaste MA.. 3:e gången gillt sägs det väl.

Håller tummarna för Er alla.

Har också blivit klappad på magen och fått höra att det kanske finns en babis där inne ändå. Fick MA i Augusti, fick reda på det på RUL i vecka 20 att lilla killen hade lämnat oss i vecka 16. 
    Vi kämpar för plus, men verkar inte gå den vägen vi vill? 
  • Lilili

Hej!

Nu ansluter jag också till den här tråden!. BIM 28 dec och beräknad ÄL den 14 dec. Det blir vårt femte försök med första barnet. Denna gång ska jag prova ÄL-test för första gången, för att få koll på att ÄL äger rum när jag tror att den gör det. Ska börja imorrn, på dag 10.

• KCEG

Vågar inte hoppas på för mycket faktiskt, besvikelsen slukar mig varje gång mensen kommer. 
    Innerst inne finns det hopp, det slänger man inte bort men den här överlyckliga pirriga känslan har försvunnit.. för jag vågar inte mer. 
    Jag inväntar BIM nu, och som vanligt är det så galet segt. Väntan ger väl alla åtminstone ett nytt grått hårstrå. Man vill bara veta om det blev något eller inte. 
    Så man kan ställa om sig för en ny omgång med väntan och ängslan. 
    Ingen gillar väl känslan av att misslyckas. 
    Hemskt... 

Hur känner ni andra?

• Aspargus
    KCEG skrev 2016-12-09 13:24:01 följande:

Vågar inte hoppas på för mycket faktiskt, besvikelsen slukar mig varje gång mensen kommer. 
    Innerst inne finns det hopp, det slänger man inte bort men den här överlyckliga pirriga känslan har försvunnit.. för jag vågar inte mer. 
    Jag inväntar BIM nu, och som vanligt är det så galet segt. Väntan ger väl alla åtminstone ett nytt grått hårstrå. Man vill bara veta om det blev något eller inte. 
    Hemskt... 

Hur känner ni andra?

Känner precis som du. Detta är bara andra försöket för mig men jag har redan ställt in mig på att det inte blir något trots att jag hade äl så sent som i måndags... Orkar inte hoppas. Hur långt har du till BIM? Det är så skittråkigt. Och då vill jag också gärna vänta någon dag extra efter BIM (om mensen inte kommer då vilket den säkert gör).
  • Lilili
    KCEG skrev 2016-12-09 13:24:01 följande:

Hemskt... 

Hur känner ni andra?

För mig har det varierat. Efter första försöket hade jag inte så stort hopp, för trodde (och tror fortfarande) att vi missade ägglossningen eftersom maken gick och blev sjuk. Efter andra försöket var hoppet stort, och jag kände av en massa symptom, men det var falskt larm. Vid tredje försöket hade jag inte så stort hopp och tänkte inte så mycket på det mellan ÄL och mens. Nu senast vid fjärde försöket hade jag återigen en massa symtom och trodde verkligen att jag var gravid. Mensen var dessutom två dagar sen, så besvikelsen var jättestor när den väl kom. Nu inför femte känns det lite hopplöst faktiskt. Fyra misslyckade försök är väl kanske inte så mycket egentligen, men jag hade i min enfald räknat med att det inte skulle krävas mer än ett par försök...
  • anna7607
    Lilili skrev 2016-12-09 15:43:25 följande:

För mig har det varierat. Efter första försöket hade jag inte så stort hopp, för trodde (och tror fortfarande) att vi missade ägglossningen eftersom maken gick och blev sjuk. Efter andra försöket var hoppet stort, och jag kände av en massa symptom, men det var falskt larm. Vid tredje försöket hade jag inte så stort hopp och tänkte inte så mycket på det mellan ÄL och mens. Nu senast vid fjärde försöket hade jag återigen en massa symtom och trodde verkligen att jag var gravid. Mensen var dessutom två dagar sen, så besvikelsen var jättestor när den väl kom. Nu inför femte känns det lite hopplöst faktiskt. Fyra misslyckade försök är väl kanske inte så mycket egentligen, men jag hade i min enfald räknat med att det inte skulle krävas mer än ett par försök...

Det är skitjobbigt. Jag e på försök nr 19 med två mf... de suger varenda månad blir man lika ledsen... för att inte tala om alla symptom man tycker att man har jisses hahaha
Svar på tråden BIM 17-31 December