• Tokern001

    LÄRARE LÖN 40 000kr

    Är det någon som jobbar som lärare som har över eller nära 40 000kr i månaden? Är det värt att studera till lärare om man inte kan tjäna 40 000kr i månaden (något jag tycker är normen för en akademiker dessutom är det ett bristyrke)?

    Jag tänker att 30 000kr är minimum för att arbeta med barn och undervisning som ingångalön iaf. Håller ni med?

    Vad krävs för att få högre lön?

    Vad har ni för lön?

    Hur länge har ni arbetat?

  • Svar på tråden LÄRARE LÖN 40 000kr
  • Anonym (haha)

    Det finns inte en lärare i hela Sverige som har så hög lön, mig veterligen.

    Tror du det??

  • Anonym (Moi)

    Min man har jobbat som lärare i ca 10 år och tjänar över 40 000 i månaden, själv gör jag inte det utan ligger en bra bit ifrån (men en bit över över 30 000). På mitt jobb tjänar typ var femte över 40 000. Vi bor i en medelstor stad. I Sthlm finns det massor av lärare som tjänar över 40

  • Anonym (35000)

    Jag tjänar 35000, det är normen på skolan jag arbetar på. Mellan 30 och 40 typ.

  • Anonym (Lärare)
    Anonym (haha) skrev 2016-11-23 20:07:38 följande:

    Det finns inte en lärare i hela Sverige som har så hög lön, mig veterligen.

    Tror du det??


    Finns flera på min arbetsplats. Kommunal skola i Stockholm.

    Själv fick jag utan problem 30000 i ingångslön som nyutexad för ett par år sen. Ingen som höjer på ögonbrynen över såna löneanspråk.
  • Anonym (10år)
    Anonym (Moi) skrev 2016-11-23 20:18:25 följande:

    Min man har jobbat som lärare i ca 10 år och tjänar över 40 000 i månaden, själv gör jag inte det utan ligger en bra bit ifrån (men en bit över över 30 000). På mitt jobb tjänar typ var femte över 40 000. Vi bor i en medelstor stad. I Sthlm finns det massor av lärare som tjänar över 40


    Bara nyfiken, är det grundlön eller har han förstelärartjänst el lärarlönelyftslön

    Har själv jobbat ca 10år å tjänar drygt 29 000
  • Anonym (Anna)