• Tokern001

LÄRARE LÖN 40 000kr

Är det någon som jobbar som lärare som har över eller nära 40 000kr i månaden? Är det värt att studera till lärare om man inte kan tjäna 40 000kr i månaden (något jag tycker är normen för en akademiker dessutom är det ett bristyrke)?

Jag tänker att 30 000kr är minimum för att arbeta med barn och undervisning som ingångalön iaf. Håller ni med?

Vad krävs för att få högre lön?

Vad har ni för lön?

Hur länge har ni arbetat?

• Svar på tråden LÄRARE LÖN 40 000kr
  • CEZ
    Tokern001 skrev 2016-11-25 06:50:20 följande:

Undrar oxå vilken region? :)

Han tog sin examen 2011, och började jobba direkt. Jobbar fortfarande på samma skola i Södertälje. Skulle han jobba i Stockholm skulle han få högre lön, han har fått erbjudanden men tackat nej då han trivs väldigt bra på sin nuvarande skola. Han tjatar på mig hela tiden att jag ska utbilda mig till matte/naturlärare då det råder stor brist inom just de ämnena vilket gör att lärare med legitimation kan kräva mycket i lön. Jag håller dock på att utbilda mig inom ett annat område!
  • Anonym (---)
    Anonym (nnnn) skrev 2016-11-23 20:09:56 följande:

Har arbetat i 10 år. Tjänar 29 000 kr. 

Låter som det sämsta karriärvalet någonsin.
  • Emy88

Jag tjänar 39000 kr i månaden, arbetar som NO-lärare på högstadiet. Har arbetat i fem år men varit föräldraledig i två omgångar under den tiden.

• CEZ
    CEZ skrev 2016-11-26 17:58:11 följande:

Han tog sin examen 2011, och började jobba direkt. Jobbar fortfarande på samma skola i Södertälje. Skulle han jobba i Stockholm skulle han få högre lön, han har fått erbjudanden men tackat nej då han trivs väldigt bra på sin nuvarande skola. Han tjatar på mig hela tiden att jag ska utbilda mig till matte/naturlärare då det råder stor brist inom just de ämnena vilket gör att lärare med legitimation kan kräva mycket i lön. Jag håller dock på att utbilda mig inom ett annat område!