Inlägg från: Tokern001 |Visa alla inlägg
  • Tokern001

LÄRARE LÖN 40 000kr

Är det någon som jobbar som lärare som har över eller nära 40 000kr i månaden? Är det värt att studera till lärare om man inte kan tjäna 40 000kr i månaden (något jag tycker är normen för en akademiker dessutom är det ett bristyrke)?

Jag tänker att 30 000kr är minimum för att arbeta med barn och undervisning som ingångalön iaf. Håller ni med?

Vad krävs för att få högre lön?

Vad har ni för lön?

Hur länge har ni arbetat?

• Svar på tråden LÄRARE LÖN 40 000kr
  • Tokern001

Kan vara bra att skriva vad ni är för lärare oxå. Jag glömde det i trådstarten. Men kul att många har så bra lön!! :D

• Tokern001
    CEZ skrev 2016-11-24 22:20:04 följande:

Min sambo arbetar som lärare, är utbildad svensk/samhäll för gymnasiet men jobbar på en högstadieskola. Han har drygt 40 000 i månadslön.

Undrar oxå vilken region? :)
  • Tokern001
    Mandusson skrev 2016-11-25 01:06:39 följande:

Rikssnittet för lärare är 31 823 kr/mån. Det finns de som tjänar mer och de som tjänar mindre.  Man ska dock inte välja yrke efter kriteriet lön. Det blir aldrig bra. Välj yrke utifrån det som intresserar dig och sedan försöker du bli så bra det går i det du valt

Givetvis inte, men man vill gärna veta att man har en möjlighet att leva snarare än att slava på en dålig lön och aldrig ha råd till någonting. Speciellt om man pluggar i 5-5,5 år!
Svar på tråden LÄRARE LÖN 40 000kr