Arg på min man (dockskåp)
Hej!
Jag har så länge drömt om att bygga ett dockskåp till min dotter. Det kanske låter fånigt, men jag har alltid varit fascinerad av dockskåp och miniatyrer, och drömt om att ha det som projekt tillsammans med mina barn långt innan jag fick barn.
Jag har pratat med min man om det här, och vi har tillsammans tittat på skisser och diskuterat skalor, märkt att vår dotter börjar intressera sig för den typen av lekar och tyckt att det varit dags.
Häromdagen fick jag veta att min man bett sin pappa bygga ett. Jag blev ledsen och sa att jag hade tänkt göra det, och han sa att han skulle prata med honom.
Idag när svärfar kom för att hämta barnen berättade han om dockskåpet, och alla möbler han byggt. Han sa att han hört att jag ville bygga, och att jag kunde få bygga SPISEN, men att allt det andra ska han göra klart så att min dotter kan få det till jul.
Jag blir superledsen och frustrerad av det här. Det är så typiskt att "grabbarna" kommer in och fixar allting här hemma, men det här var verkligen ett projekt jag drömt om att göra. Jag är inte arg på min svärfar, han vill ge sitt barnbarn en fin present och det kommer bli ett underbart hus. Jag är arg på min man för att han lämnade över det här på sin pappa utan att fråga mig. Jag känner inte ens för att fira jul längre, för allt kommer kretsa kring det här dockhuset och hur fint svärfar har gjort det.
Nån som har nåt råd hur jag kan lösa det här? Eller känner igen sig?
Eller tycker ni jag överreagerar och borde släppa det?