• Anonym (Ledsen)

Fan!! Nespresso mjölkskummare förstörd? Hjälp!!

Vi har en såndär Nespresso kapselmaskin med en mjölkskummare bredvid. Vi använder den väldigt sällan men idag skulle jag göra en chailatte och skulle således använda mjölkskummaren. Upptäckte då att någon har glömt att tömma den på mjölk sen den sist blev använd! Detta var för minst en månad sen så mjölken såg ut som filmjölk men luktade satan,.. har fyllt den med varmt vatten och yes nu men vad kan man mer göra??! Den går ju inte att diska i diskmaskin. Fan :( hoppas någon kan hjälpa :(

• Svar på tråden Fan!! Nespresso mjölkskummare förstörd? Hjälp!!
  • Anonym (Ledsen)

Luktar typ stark getost i den :(

• Anonym (Ledsen)

Tycker mig minnas att ättika tar bort dålig lukt? Kan det funka att hälla i ättika i den??

• Anonym (Ledsen)

152 visningar men inget svar :( är det hopplöst?

• äsch

Lägg i vatten med diskmedel över natten. Efter det låter du den stå öppen i typ en vecka så att lukten kan få chans att försvinna. Fungerar inte det så testa med vatten och bakpulver.

• Anonym (Ättika)

Jag tycker du ska använda dig av ättika, det neutraliserar lukt och förstör inget.

• Anonym (Ledsen)
    äsch skrev 2016-11-24 17:52:02 följande:

Lägg i vatten med diskmedel över natten. Efter det låter du den stå öppen i typ en vecka så att lukten kan få chans att försvinna. Fungerar inte det så testa med vatten och bakpulver.

Anonym (Ättika) skrev 2016-11-24 17:53:13 följande:

Jag tycker du ska använda dig av ättika, det neutraliserar lukt och förstör inget.

Hm vilken av dessa tips ska jag välja? Tack för svaren!! Kanske provar båda?
  • Anonym (Ledsen)
    Nyfikna72 skrev 2016-11-24 18:02:31 följande:

Ja nåt lär du ju göra, annars har nog nespresso nattjour tror jag.

Vad förvånad jag blir att just du skickar iväg detta syrliga svar :) not!
  • krompa

Är du säker på att den inte går att dela och sätta i diskmaskinen? Det gör den vi har.
    Vissa delar tvättar jag med tops och yes, men emellanåt åker allt in i maskinen.

• Anonym (Ledsen)
    krompa skrev 2016-11-24 18:52:51 följande:

Är du säker på att den inte går att dela och sätta i diskmaskinen? Det gör den vi har.

Vissa delar tvättar jag med tops och yes, men emellanåt åker allt in i maskinen.

Jo den går ju att lyfta av och handdiska men när jag köpte den så sa säljaren specifikt att "kom ihåg att den inte får diskas i diskmaskin!" Men det kanske bara är en allmän rekommendation men att den kanske inte går sönder direkt...? Ska länka vilken jag har.
Svar på tråden Fan!! Nespresso mjölkskummare förstörd? Hjälp!!