• Anonym (A-K)

Längtar så sjukt efter honom fast han var ett riktigt jävla svin

Dejtade en kille ett bra tag, han visade vissa tendenser på aggressivitet och svartsjuka och gjorde grejer som jag vanligtvis ALDRIG skulle tolerera och ibland tänkte jag verkligen att den här snubben är ju helt jävla dum i huvudet.
    Men han hade något, han berörde något inom mig som jag inte varit med om förut och han hade något otroligt fascinerande inom sig. Jag kunde nånstans ändå vara mig själv med honom och jag fick mer och mer känslor.
    Han kunde verkligen psyka mig och på slutet innan jag bad honom dra åt helvete och att aldrig någonsin kontakta mig igen så var det verkligen värre än någonsin, och han sade saker som var totalt oåterkalleliga och för min egen självrespekts skull så var det fan nog. Det var som att han ville bli dumpad, jag kan inte se någon annan orsak - om han hade tyckt allt det han sade om mig så borde han ha dumpat mig.
    Men jag kan inte glömma honom, nu är det flera månader sedan och jag längtar efter honom och fantiserar om hur det hade kunnat blivit. Han hade många egenskaper som jag uppskattar hos en partner och som är svåra att hitta egentligen. Nu går jag nästan och hoppas och väntar på att han ska höra av sig, fast jag rent logiskt vet att han är en riktig idiot utan självinsikt och självkontroll. Varför saknar jag honom egentligen fast jag vet allt svinigt och vidrigt han gjort, i vanliga fall har jag verkligen inga problem med att bara gå vidare och släppa?

• Svar på tråden Längtar så sjukt efter honom fast han var ett riktigt jävla svin
  • Melissenta
    fornminne skrev 2016-11-27 15:59:42 följande:

Han låter inte särskilt stark. Du har nog misstolkat hans sviniga och respektlösa beteende som styrka. Varför tror du?

Nej nej..det var hans mörka sida..

På den ljusa var det något annat..
  • Anonym ("bad boy")
    Melissenta skrev 2016-11-27 14:16:59 följande:

Kanske när han sa "jag vill strypa dig"? Eller "jag hoppas att ni kraschar i bilen på väg dit"? (Skulle till en weekend-kurs på en skola), eller när han skrek över hela torget "äcklig hora"? Eller när jag kom på honom chattandes med främmande kvinnor på en dejtingssida..? Eller när han pekade på min mage och sa att det inte var hans barn?..

Vem vet..

Okej det var en flera händelser som fick dig till det beslutet? Tänkte du att det skulle ändra sig eller hur resonerade du?
  • Tecum
    fornminne skrev 2016-11-27 07:58:55 följande:

Nej, inte raketvetenskap men du hävdade att kvinnor dras till sviniga män. Jag förklarade bara vad det egentligen handlar om. Och alla vill ha lite spänning i tillvaron, men de flesta söker det inte på ett destruktivt sätt. Då har man oftast problem. Dessa människor vill inte alltid inse att de har problem, men det är något annat.
    Ibland är det säkert så, det är trasiga kvinnor som söker trygghet hos en stark man men hamnar i ett dominansförhållande. Men lika ofta är det starka, kloka och välutbildade kvinnor som vill ha en jämlike och faller för hans attraktiva sätt, karisma och styrka. De vet att det är en tunn linje mellan en stark och passionerad  personlighet och psykopatiskt kontrollbehov, det talas ju så mycket om detta. Men spänningen och mörkret attraherar dem, precis som "bad boy" skrev, men kvinnan tror och hoppas att hon kan hantera det, plocka ut de bästa bitarna och tona ner avigsidorna. Och vips är hon fast i ett destruktivt förhållande...
  • Anonym (författar.kand.)

Tänk, jag har snart så mycket material till min bok att jag måste sluta samla in och börja skriva. Eller så får jag göra uppföljare efter den första.

Jag börjar mer och mer förstå vad kvinnor egentligen går igång på. Tänk om jag hade vetat det innan, så hade jag haft full kontroll. Man lär sig alltid nya saker. Det är kul.

• Virrepannan
    fornminne skrev 2016-11-26 20:01:56 följande:

Det är en myt och ett missförstånd att kvinnor dras till sviniga män.

Vad det handlar om är att VISSA sviniga män även har andra egenskaper som attraherar. (Charm, utseende, intelligens, sexighet, status, pengar, eller något "mystiskt", omtänksamhet emellanåt osv). Och som kanske är över snittet för män.

Detta gör att många kvinnor överser med det sviniga beteendet en kortare tid, och några en längre tid / tar sig aldrig loss. För han "är ju så fantastisk" på andra plan.

Men det är sällan själva svinigheten kvinnorna attraheras av, tvärtom sitter de ju ofta och önskar bort den, som vi ser i den här tråden.

Sviniga OCH oattraktiva män får inte fler kvinnor än snälla och oattraktiva män, snarare ännu färre. En oattraktiv man kan vara hur kaxig och otrevlig som helst, kvinnorna kommer inte springande till honom för det. Medan det finns gott om populära män som INTE är sviniga och som ändå får kvinnor. Men dessa är sällan lediga eftersom kvinnorna naturligtvis håller hårt i dem. Medan sviniga OCH attraktiva män ofta är singlar, eller går från relation till relation för att göda sitt ego. Flörtar, förför, är otrogna osv.

Jösses vad du beskrev detta bra, för jag känner igen mitt ex i typ allt. Ja, mig själv med för den delen. Iallafall detta med vad man dras till.. Han var också ett svin, men samtidigt hade han "det". Märkligt..

Han övergav sitt ex och deras tremånaders son (jag hade Ingen aning om att han hade barn, och han nekade till det när jag frågade) och flyttade in hos mig. Sen tog det fyra månader innan han även flyttade från mig. Sen har han hört av sig lite då och då när han kännt för det, vi har jobbat på samma ställe och setts typ dagligen. Nu är det ett par månader sen jag såg honom, och det är lika bra att vi inte ses, för jag vet vad det kommer göra med mig. Jag har en ny kille som vet vad som hänt tidigare, och där blir jag kvar.

Men, som sagt. Mycket intressant läsning :)
  • Anonym (K)
    Tecum skrev 2016-11-27 17:37:09 följande:

Ibland är det säkert så, det är trasiga kvinnor som söker trygghet hos en stark man men hamnar i ett dominansförhållande. Men lika ofta är det starka, kloka och välutbildade kvinnor som vill ha en jämlike och faller för hans attraktiva sätt, karisma och styrka. De vet att det är en tunn linje mellan en stark och passionerad  personlighet och psykopatiskt kontrollbehov, det talas ju så mycket om detta. Men spänningen och mörkret attraherar dem, precis som "bad boy" skrev, men kvinnan tror och hoppas att hon kan hantera det, plocka ut de bästa bitarna och tona ner avigsidorna. Och vips är hon fast i ett destruktivt förhållande...

Bra beskrivning. Jag är välutbildad och stark i övrigt, brukar nog vara ganska dominant i relationer, så jag lämnade en mes och gav mig ut på jakt efter en man som kunde "utmana mig" som jag och mina vänner så fint upprepade hela tiden.

Men ja, det är fan en tunn linje mellan bra nivå och katastrofal nivå. Dessutom tror jag att passionen är en viktig del. Innan hade jag lätt att tappa intresse för killar. Nu brinner lågan och sexet är fortfarande grymt, vill inte ha nån annan. Men lågan har spritt sig och snart brinner man inne..
  • fornminne

Bad boy, jag kan inte citera dina inlägg. Jag vet inte varför. För att du är en bad boy?

Nej, de attraktiva OCH sympatiska männen är inte ett förstahandsval för alla kvinnor, det stämmer. Men för många, kanske t om de flesta.

I övrigt bekräftar du i stort sett bara det jag redan har skrivit. Stabila och någorlunda självsäkra kvinnor väljer bort destruktiva eller "struliga" män när de vill stadga sig. Men de väljer inte alltid bort dem för lite äventyr (även om många gör det), varför ditt utbud fortfarande är stort om du har egenskaper som dessa kvinnor attraheras av.

Det är inte konstigare än att män sällan säger nej till en snygg och sexig kvinna även om hon är en bitch, eller en ragata, eller "ökänd" på något annat sätt.

Kvinnor är inte mer komplicerade än män.

• Tecum
    Anonym (författar.kand.) skrev 2016-11-27 17:46:27 följande:
    Tänk, jag har snart så mycket material till min bok att jag måste sluta samla in och börja skriva. Eller så får jag göra uppföljare efter den första.

Jag börjar mer och mer förstå vad kvinnor egentligen går igång på. Tänk om jag hade vetat det innan, så hade jag haft full kontroll. Man lär sig alltid nya saker. Det är kul.
    Håller med, jag är gammal nog för att veta men jag har lärt mig mycket här. Att så många vuxna kvinnor går igång på dominans i någon form trodde jag inte, mer att det gällde osäkra 18-åringar. För mig har det ingen betydelse, jag ogillar starkt dominanta personer av bägge kön. Men det är synd om de män som trott att allt tal om jämställdhet gäller över hela linjen.
  • fornminne
    Tecum skrev 2016-11-27 17:37:09 följande:
    Det stämmer att det inte bara är trasiga kvinnor som faller för destruktiva män. Men sen kan man vara trasig på olika sätt, och all "trasighet" märks inte utanpå. Alltför många tänker: psykfall som skär sig i armarna och missbrukade när hon var yngre. Men det finns både välutbildade och på ytan självsäkra kvinnor med ordnade liv, som pga ett trasigt känsloliv far illa i relationer. Ibland beror det på att de har träffat en idiot till karl, men ibland beror det lika mycket på dem själva. Ett stormigt förhållande där båda har skuld kan man säga. Och ibland är det ju hon som skadar mannen och inte tvärtom.

Sen håller jag inte med om att det är en tunn linje mellan en stark och passionerad personlighet och psykopatiskt kontrollbehov. Tvärtom är den linjen ganska tjock. Psykopatiska drag är något helt annat än en stark personlighet. Däremot kan egenskaper styrka, envishet, karisma och temperament leda till fler bråk i ett förhållande. Det kan göra förhållandet stormigare. Men de flesta av dessa människor är varma personer i grund och botten, inte kalla eller empatistörda. 

I så fall skulle ju starka och passionerade kvinnor lika gärna ligga i gränslandet för psykopati, men det är det sällan någon som tror.
  • Anonym ("bad boy")
    fornminne skrev 2016-11-27 19:20:49 följande:

Bad boy, jag kan inte citera dina inlägg. Jag vet inte varför. För att du är en bad boy?

Nej, de attraktiva OCH sympatiska männen är inte ett förstahandsval för alla kvinnor, det stämmer. Men för många, kanske t om de flesta.

I övrigt bekräftar du i stort sett bara det jag redan har skrivit. Stabila och någorlunda självsäkra kvinnor väljer bort destruktiva eller "struliga" män när de vill stadga sig. Men de väljer inte alltid bort dem för lite äventyr (även om många gör det), varför ditt utbud fortfarande är stort om du har egenskaper som dessa kvinnor attraheras av.

Det är inte konstigare än att män sällan säger nej till en snygg och sexig kvinna även om hon är en bitch, eller en ragata, eller "ökänd" på något annat sätt.

Kvinnor är inte mer komplicerade än män.

Förmodligen ;)

Okej då missförstod jag dig. Trodde du menade att kvinnor som dras till destruktiva män, oavsett syfte med relationen, själva har problem och inte är starka eller självsäkra.

Haha känner nog ingen som är intresserad av att bli tillsammans med en ragata, men det kanske är vanligt.
Svar på tråden Längtar så sjukt efter honom fast han var ett riktigt jävla svin