• Anonym (A-K)

Längtar så sjukt efter honom fast han var ett riktigt jävla svin

Dejtade en kille ett bra tag, han visade vissa tendenser på aggressivitet och svartsjuka och gjorde grejer som jag vanligtvis ALDRIG skulle tolerera och ibland tänkte jag verkligen att den här snubben är ju helt jävla dum i huvudet.
    Men han hade något, han berörde något inom mig som jag inte varit med om förut och han hade något otroligt fascinerande inom sig. Jag kunde nånstans ändå vara mig själv med honom och jag fick mer och mer känslor.
    Han kunde verkligen psyka mig och på slutet innan jag bad honom dra åt helvete och att aldrig någonsin kontakta mig igen så var det verkligen värre än någonsin, och han sade saker som var totalt oåterkalleliga och för min egen självrespekts skull så var det fan nog. Det var som att han ville bli dumpad, jag kan inte se någon annan orsak - om han hade tyckt allt det han sade om mig så borde han ha dumpat mig.
    Men jag kan inte glömma honom, nu är det flera månader sedan och jag längtar efter honom och fantiserar om hur det hade kunnat blivit. Han hade många egenskaper som jag uppskattar hos en partner och som är svåra att hitta egentligen. Nu går jag nästan och hoppas och väntar på att han ska höra av sig, fast jag rent logiskt vet att han är en riktig idiot utan självinsikt och självkontroll. Varför saknar jag honom egentligen fast jag vet allt svinigt och vidrigt han gjort, i vanliga fall har jag verkligen inga problem med att bara gå vidare och släppa?

• Svar på tråden Längtar så sjukt efter honom fast han var ett riktigt jävla svin
  • Tecum

Enkelt, du tänder på bad boys och sviniga män. Så om du vill att kärleken ska göra ont så kontakta honom igen. Är han upptagen finns det många av hans typ, den stilen är effektiv om man vil ha kvinnor.

• Anonym (A-K)
    Tecum skrev 2016-11-26 17:16:56 följande:

Enkelt, du tänder på bad boys och sviniga män. Så om du vill att kärleken ska göra ont så kontakta honom igen. Är han upptagen finns det många av hans typ, den stilen är effektiv om man vil ha kvinnor.

Varför gör man det tror du? Dras till sviniga män och bad boys alltså. För jag tror det ligger något i det, just spänningen och dynamiken liksom, jag är även i andra områden likadan och blir snabbt uttråkad och känner mig ostimulerad.
  • Tecum
    Anonym (A-K) skrev 2016-11-26 17:27:32 följande:
    Varför gör man det tror du? Dras till sviniga män och bad boys alltså. För jag tror det ligger något i det, just spänningen och dynamiken liksom, jag är även i andra områden likadan och blir snabbt uttråkad och känner mig ostimulerad.
    Ja du, det har jag frågat mig många gånger. Helt ologiskt och destruktivt för dem själva, ändå kan de inte hålla sig från sådana män. Jag vet inte, det är du som kvinna som borde kunna svara. Troligen har du någon slags "risktagargen" kombinerat med ett masochistiskt drag som gör att du agerar som du gör. 
  • Anonym (K)

Hmm.. jag känner igen mig i det du skriver. Fast jag har inte lämnat honom.

Det är så jävla svårt. Jag är rädd att jag precis som du kommer sakna honom för alltid om det tar slut. Trots all skit så rör han något inom mig och jag har aldrig känt nåt liknande. Men jag kommer inte orka hur länge som helst..

• fornminne

Det är en myt och ett missförstånd att kvinnor dras till sviniga män.

Vad det handlar om är att VISSA sviniga män även har andra egenskaper som attraherar. (Charm, utseende, intelligens, sexighet, status, pengar, eller något "mystiskt", omtänksamhet emellanåt osv). Och som kanske är över snittet för män.

Detta gör att många kvinnor överser med det sviniga beteendet en kortare tid, och några en längre tid / tar sig aldrig loss. För han "är ju så fantastisk" på andra plan.

Men det är sällan själva svinigheten kvinnorna attraheras av, tvärtom sitter de ju ofta och önskar bort den, som vi ser i den här tråden.

Sviniga OCH oattraktiva män får inte fler kvinnor än snälla och oattraktiva män, snarare ännu färre. En oattraktiv man kan vara hur kaxig och otrevlig som helst, kvinnorna kommer inte springande till honom för det. Medan det finns gott om populära män som INTE är sviniga och som ändå får kvinnor. Men dessa är sällan lediga eftersom kvinnorna naturligtvis håller hårt i dem. Medan sviniga OCH attraktiva män ofta är singlar, eller går från relation till relation för att göda sitt ego. Flörtar, förför, är otrogna osv.

• Fennyxx
    fornminne skrev 2016-11-26 20:01:56 följande:

Vad det handlar om är att VISSA sviniga män även har andra egenskaper som attraherar. (Charm, utseende, intelligens, sexighet, status, pengar, eller något "mystiskt", omtänksamhet emellanåt osv). Och som kanske är över snittet för män.

Detta gör att många kvinnor överser med det sviniga beteendet en kortare tid, och några en längre tid / tar sig aldrig loss. För han "är ju så fantastisk" på andra plan.

Men det är sällan själva svinigheten kvinnorna attraheras av, tvärtom sitter de ju ofta och önskar bort den, som vi ser i den här tråden.

Sviniga OCH oattraktiva män får inte fler kvinnor än snälla och oattraktiva män, snarare ännu färre. En oattraktiv man kan vara hur kaxig och otrevlig som helst, kvinnorna kommer inte springande till honom för det. Medan det finns gott om populära män som INTE är sviniga och som ändå får kvinnor. Men dessa är sällan lediga eftersom kvinnorna naturligtvis håller hårt i dem. Medan sviniga OCH attraktiva män ofta är singlar, eller går från relation till relation för att göda sitt ego. Flörtar, förför, är otrogna osv.

Rätt så rimligt egentligen.
  • YesMaster
    Anonym (A-K) skrev 2016-11-26 17:02:59 följande:

Dejtade en kille ett bra tag, han visade vissa tendenser på aggressivitet och svartsjuka och gjorde grejer som jag vanligtvis ALDRIG skulle tolerera och ibland tänkte jag verkligen att den här snubben är ju helt jävla dum i huvudet.

Men han hade något, han berörde något inom mig som jag inte varit med om förut och han hade något otroligt fascinerande inom sig. Jag kunde nånstans ändå vara mig själv med honom och jag fick mer och mer känslor.

Han kunde verkligen psyka mig och på slutet innan jag bad honom dra åt helvete och att aldrig någonsin kontakta mig igen så var det verkligen värre än någonsin, och han sade saker som var totalt oåterkalleliga och för min egen självrespekts skull så var det fan nog. Det var som att han ville bli dumpad, jag kan inte se någon annan orsak - om han hade tyckt allt det han sade om mig så borde han ha dumpat mig.

Men jag kan inte glömma honom, nu är det flera månader sedan och jag längtar efter honom och fantiserar om hur det hade kunnat blivit. Han hade många egenskaper som jag uppskattar hos en partner och som är svåra att hitta egentligen. Nu går jag nästan och hoppas och väntar på att han ska höra av sig, fast jag rent logiskt vet att han är en riktig idiot utan självinsikt och självkontroll. Varför saknar jag honom egentligen fast jag vet allt svinigt och vidrigt han gjort, i vanliga fall har jag verkligen inga problem med att bara gå vidare och släppa?

Vet inte om du läste tråden todigare där jag berättade att det finns vi som faktiskt behöver drama i vårat liv? Det är bara bra att så många som möjligt får upp ögonen för dessa egenskaper för de är inte alls ovanliga, men blir oftast dåligt omtalade.

Kan bara tala för mig själv, men känner du igen dig?

Jag skapar drama om det inte finns i mitt liv, och med drama så menar jag inte att bete sig horigt framför sin pojkvän när man är ute och festar, utan mer vardagliga grejer. Förstorar upp vissa problem för att få munhugga lite, diskuterar/argumenterar mycket hellre över vilka gardiner som ska väljas än att få ett "jaja det bli säkert bra" och mycket mer.

Adrenalinkicken som fås är ett måste för mig, jag kan inte leva det jag kallar för zombieliv där varje dag ser likadan ut.

Visst, man måste inte välja en idiot till kille för det men detta hänger trots allt ihop.

Om ni gick isär för bara några månader sedan så kanske det inte är kanon att gå tillbaka, låt tiden få utvisa om det ska bli ni.

Jag lämnade min pojkvän som misshandlade mig, 12 år och en rättegång senare ses vi igen pga att vi helt enkelt hör ihop och wow jag har aldrig kännt såhär nånsin. Han ger mig rätt kickar helt enkelt.

Fotnot. han har gått KBT och är inte aggressiv längre, och har inte varit på många många år. Därför säger jag att några månader kan vara lite kort för er.

Men om detta är din "the one" så kommer åren isär att stärka er eventuella framtida relation.
  • Tecum
    fornminne skrev 2016-11-26 20:01:56 följande:

OK, kvinnor blir hellre misshandlade av en attraktiv man än en oattraktiv. Inte direkt raketvetenskap... Men faktum är att många väljer den attraktive och farliga istf den attraktive men snälla. Farligheten i sig är attraktiv och kaka söker maka, läs #7.
  • Anonym (anonym signatur)

Du är inte redo för en seriös relation därför söker du dig till någon likasinnad. Ni vet båda två innerst inne att det inte kommer fungera och finner trygghet i detta.

• MsM84

Jag har varit i en liknande situation, där det var svårt att släppa en kille. För mig var det svåra att han hade så många positiva egenskaper och dem saknade jag. Även om jag logiskt sett visste att vi aldrig skulle funka så saknade jag att spendera timmar med att prata med honom om ingenting, att få ha helt fantastiskt sex osv. Jag var tvungen att påminna mig själv om att det kan inte funka med någon som är så konflikträdd att han inte vågar berätta sanningen för mig, som inte kan ta ekonomiskt ansvar osv.. Ska man ha en relation med någon så måste man iaf kunna acceptera alla delar hos den andra.

Svar på tråden Längtar så sjukt efter honom fast han var ett riktigt jävla svin