• Anonym (Fakta)

Att vara en impotent man...

Jag är 44 år och har varit delvis impotent i hela mitt vuxna liv. Som tonåring fungerade det och då fick jag "vanligt" sex. Numera lever jag ensam i stark förvissning om att det är min lott här i livet. Ändå är jag en helt vanlig man, som tränar, träffar vänner, reser och älskar kultur och kulturer. Ser nog ut som folk gör mest...

Orsaken till den delvisa impotensen är fysisk och inte mycket hjälper till fullo. Varken piller eller ringar. Eller ja det blir bättre men inte tillräckligt bra. Det finns dyra alternativa lösningar i USA som man kan bekosta själv.

Jag har haft förhållande och jag har haft sex som vuxen. Hand och mun går ju också bra... Men, jag förstår att kvinnan och säkerligen mannen vill ha penetrering.

Givetvis saknar jag sex, men med mitt handikapp avstår jag relationer.

Vad vill jag med detta inlägg? Jo, visa att vi halvt eller helt impotenta finns i samhället. För jag vet att vi är fler. Dock är det få som vågar prata om det. De som vill får gärna ställa frågor i tråden.

• Svar på tråden Att vara en impotent man...
  • Anonym (typ jag med)

Jag är kvinna och inte så jäkla intresserad av sex. Däremot älskar jag närhet och gos. Men valt leva ensam eftersom jag begripit att män inte klarar av att leva utan sex. Jag KAN ha sex, och visst, nån gång i månaden hade varit trevligt men inte mer än det. Jag har ofta känt mig som objekt även i längre relationer och är less på det.

• strumpan400

Närmar mig 42. Märker själv att man tappat lite av mannens stolthet.

Har alltid undrat vad kvinnan tycker.

Kräver hon att det ska fungera alltid?

Om inte bara tröttnar hon och går vidare?

Lever själv i ensamhet och är ärligt talat rädd för att inleda ett förhållande.

Tack för att du tar upp ämnet

• Anonym (TTTTT)
    Anonym (typ jag med) skrev 2016-11-26 20:48:59 följande:

Jag är kvinna och inte så jäkla intresserad av sex. Däremot älskar jag närhet och gos. Men valt leva ensam eftersom jag begripit att män inte klarar av att leva utan sex. Jag KAN ha sex, och visst, nån gång i månaden hade varit trevligt men inte mer än det. Jag har ofta känt mig som objekt även i längre relationer och är less på det.

Jag kunde skrivit det där. Fast jag är man.
  • Anonym (P)

TS, hur har kvinnor behandlat dig när de fått veta?

• Anonym (Tappar trycket)

Jag måste säga att jag har tyvärr samma problem som dig men för faan ut och dejta träffar du en riktig kvinna så vet hon om problemet och bryr sig inte så mycket för hon vet att du kan tillfredställa henne ändå utan penetration.
    Och skulle det vara bara det hon går igång på så finns det hjälpmedel och vill hon ha dig köper hon det.
    Nu säger du att det är lätt att sitta här och säga men jag separerade med mitt ex för 2 år sedan och har nu för 3 månader sedan träffat en underbar kvinna som jag älskar och har underbar sex med trots att junior är oftast slapp.
    Så för faan ut och dejta det finns mycket bra kvinnor därute

• Anonym (Fakta)
    Anonym (P) skrev 2016-11-27 09:42:28 följande:

TS, hur har kvinnor behandlat dig när de fått veta?

Det är lite olika. Ingen har dragit direkt. Det är inte helt enkelt att berätta. Någon har nog saknat det "riktiga" sexet. Någon har inte brytt sig. Eller i alla fall isagt det. Nu har jag valt att leva ensam sedan flera år tillbaka. Men, nu vill jag träffa någon igen, men är lite feg. Dock vill jag inte någon ska tycka synd om mig. Jag har det bra nu också.
  • Anonym (typ jag med)
    Anonym (Fakta) skrev 2016-11-27 13:10:38 följande:
    Det är lite olika. Ingen har dragit direkt. Det är inte helt enkelt att berätta. Någon har nog saknat det "riktiga" sexet. Någon har inte brytt sig. Eller i alla fall isagt det. Nu har jag valt att leva ensam sedan flera år tillbaka. Men, nu vill jag träffa någon igen, men är lite feg. Dock vill jag inte någon ska tycka synd om mig. Jag har det bra nu också.
    Ut och dejta. Det finns tjejer som bara älskar sex, även penetrering, över allt och gärna har det flera gånger om dagen. Kanske du inte ska dejta just de tjejerna. När man är nykär är man lite som kaniner - men om du berättar om problemet när ni dejtat några gånger så märker du vem du dejtar. Mig hade du inte haft några problem med :).
  • Anonym (tycker)

Det finns ett stort mörkertal gällande detta alltför vanliga men starkt tabubelagda problem som ingen vågar tala om, särskilt inte de som själva är drabbade. Eftersom kvinnor med ytterst få undantag fordrar penetrerande sex för att mannen i gengäld skall få lite kvinnlig närhet och beröring tillbaka och i synnerhet för att ett förhållande utöver bara vänskap skall komma ifråga, så påverkar säkert detta hela hans manliga identitet och meningen med tillvaron. Antar att du instämmer i detta.

Hur reagerade kvinnan i det förhållande som du en gång hade? Vågar du umgås med kvinnor alls numera, eller är du så rädd för att pinsamma eller förnedrande situationer skall uppstå att du undviker dem helt och hållet? Hur hanterar du avsaknaden av närhet, som kramar och pussar etc? Får du ofta ta till nödlögner när du umgås och diskuterar med andra för de inte skall misstänka något?

• Anonym (Blödig kvinna)

Jag hade inte haft något problem med en man vars snopp inte blir hård, förutom att det skulle vara svårt för honom att komma då, eller? Jag har en väldigt lättblödande livmoder och penetration med nåt som är större än ett finger får mig alltid att blöda, det är rätt trist så har gärna andra typer av sex istället.

• Anonym (Fakta)
    Anonym (tycker) skrev 2016-11-27 22:25:49 följande:

Det finns ett stort mörkertal gällande detta alltför vanliga men starkt tabubelagda problem som ingen vågar tala om, särskilt inte de som själva är drabbade. Eftersom kvinnor med ytterst få undantag fordrar penetrerande sex för att mannen i gengäld skall få lite kvinnlig närhet och beröring tillbaka och i synnerhet för att ett förhållande utöver bara vänskap skall komma ifråga, så påverkar säkert detta hela hans manliga identitet och meningen med tillvaron. Antar att du instämmer i detta.

Hur reagerade kvinnan i det förhållande som du en gång hade? Vågar du umgås med kvinnor alls numera, eller är du så rädd för att pinsamma eller förnedrande situationer skall uppstå att du undviker dem helt och hållet? Hur hanterar du avsaknaden av närhet, som kramar och pussar etc? Får du ofta ta till nödlögner när du umgås och diskuterar med andra för de inte skall misstänka något?

Den kvinna jag var tillsammans med senast och också längst reagerade väldigt förstående. För henne var penetration inte viktigt.

Nej, jag umgås inte med kvinnor privat dvs dejtar.

Det är så klart jobbigt med att inte uppleva närhet. Hur jag hanterar avsaknaden av det har jag inte funderat på...

Jag ljuger inte om min ensamhet (dvs avsaknande av partner). Mina vänner vet jag går min egen väg.
Svar på tråden Att vara en impotent man...