• Anonym (Fakta)

Att vara en impotent man...

Jag är 44 år och har varit delvis impotent i hela mitt vuxna liv. Som tonåring fungerade det och då fick jag "vanligt" sex. Numera lever jag ensam i stark förvissning om att det är min lott här i livet. Ändå är jag en helt vanlig man, som tränar, träffar vänner, reser och älskar kultur och kulturer. Ser nog ut som folk gör mest...

Orsaken till den delvisa impotensen är fysisk och inte mycket hjälper till fullo. Varken piller eller ringar. Eller ja det blir bättre men inte tillräckligt bra. Det finns dyra alternativa lösningar i USA som man kan bekosta själv.

Jag har haft förhållande och jag har haft sex som vuxen. Hand och mun går ju också bra... Men, jag förstår att kvinnan och säkerligen mannen vill ha penetrering.

Givetvis saknar jag sex, men med mitt handikapp avstår jag relationer.

Vad vill jag med detta inlägg? Jo, visa att vi halvt eller helt impotenta finns i samhället. För jag vet att vi är fler. Dock är det få som vågar prata om det. De som vill får gärna ställa frågor i tråden.

• Svar på tråden Att vara en impotent man...
  • Anonym (Fakta)
    Anonym (Blödig kvinna) skrev 2016-11-27 23:42:51 följande:

Jag hade inte haft något problem med en man vars snopp inte blir hård, förutom att det skulle vara svårt för honom att komma då, eller? Jag har en väldigt lättblödande livmoder och penetration med nåt som är större än ett finger får mig alltid att blöda, det är rätt trist så har gärna andra typer av sex istället.

Nej, det är i regel inte svårare att komma för man är mer eller mindre impotent.

Inte för mig i alla fall.
  • Anonym (Blödig kvinna)
    Anonym (Fakta) skrev 2016-11-28 00:35:54 följande:

Nej, det är i regel inte svårare att komma för man är mer eller mindre impotent.

Inte för mig i alla fall.

Jaha ok trodde en man behövde ha stånd för att kunna komma? Men det var ju bra :) då ser jag det inte som ett problem för mig personligen att vara ihop med en impotent man
  • anonym Bitteli

Tycker du verkar passa mej perfekt! Har aldrig gillat penetration men det är svårt att träffa en kille som kan tänka sej att ha sex utan det.
    Vet att många kvinnor tycker som mej så du behöver inte oroa dej. Du kommer säkert att träffa nån som du kommer att få det bra tillsammans med!

• Hasse99
    anonym Bitteli skrev 2016-11-28 09:57:25 följande:

Tycker du verkar passa mej perfekt! Har aldrig gillat penetration men det är svårt att träffa en kille som kan tänka sej att ha sex utan det.
    Vet att många kvinnor tycker som mej så du behöver inte oroa dej. Du kommer säkert att träffa nån som du kommer att få det bra tillsammans med!

Som jag alltid har förstått så misstänker jag att dom flesta kvinnor tycker det är skönare att bli slickad än att bli penetrerade.
  • Anonym (prefect match?)

För vissa kvinnor borde du vara en perfect match. Det finns oändligt med trådar här på familjeliv såväl som på andra forum om män som beklagar sig över sina kvinliga partners alldeles för låga intresse för penetrerande sex och om kvinnor som beklagar sig över sina manliga partners alldeles för höga krav på penetrerande sex. 

Männen brukar låta som "jag är ju fantasitsk på massa sätt men varför vill hon inte offra sig och knulla lite, snart är jag fan otrogen"

Kvinnorna brukar låta som "han är fin på massa sätt men jag har ingen lust" alt "han är dum i huvet som tänker på att knulla när jag är helt trött och utarbetad och sex kommer sist på min önskelista och ändå försöker han hela tiden så jag helst undviker att ens kyssa honom för att slippa." 

Om du själv lider av impotensen är det såklart synd om du inte finner några medicisnka lösningar, men att vara obligerad att leva ensam mot din vilja låter inte nödvändigt. 

• Anonym (tycker)
    Hasse99 skrev 2016-11-28 11:36:01 följande:
    Som jag alltid har förstått så misstänker jag att dom flesta kvinnor tycker det är skönare att bli slickad än att bli penetrerade.
    Ursäkta, men jag tror du har fel.
    www.familjeliv.se/forum/thread/77171789-sex
    Att de flesta kvinnor skulle tycka det är skönare att bli slickade är nog mer ett önsketänk från vissa män.
  • anonym Bitteli

Så du menar att om 4 kvinnor säger att dom hellre vill bli penetrerade än slickade så är det det som kvinnor vill ha. Ingen av mina kompisar kommer av samlag, inte heller min killes ex- tjejer så det är nog väldigt ovanligt att kvinnor föredrar penetration.

• Anonym (Karin)
    anonym Bitteli skrev 2016-11-28 22:48:49 följande:

Så du menar att om 4 kvinnor säger att dom hellre vill bli penetrerade än slickade så är det det som kvinnor vill ha. Ingen av mina kompisar kommer av samlag, inte heller min killes ex- tjejer så det är nog väldigt ovanligt att kvinnor föredrar penetration.

För min del är penetrationen mycket viktig vid sex även om jag sällen eller nästan aldrig kommer av enbart penetrerande sex. Får nästan bara orgasm av leksaker eller en fingerfärdig man och skönast är det att bli penetrerad och samtidigt få klitoris behandlad av en man som vet vad han pysslar med. Vi inte betrakta mig som känslokall men kan nog inte tänka mig att inleda en relation med en man som har potensproblem. En helt annan sak om det sker i relation. Första fasen i en relation är väldigt fysisk för mig och handlar om attraktion och sex. 
  • Anonym (Fakta)

Tack för många svar!

Kanske kunde man hitta en livspartner ändå, trots mitt "handikapp".

Å andra sidan är det ju inte så att man marknadsför sina problem vid första daten.

Svar på tråden Att vara en impotent man...