• Svar på tråden När slutade ni med bodys?
  • Sommarnatt10

    Stl 80-86 gick jag över till "vanliga" tröjor... det va i samma veva som de började gå.. kan inte säga om det finns någon speciell anledning det "bara" blev så...

  • viseversa

    När dom kunde gå slutade jag med body. Så hade vissa bodys i storlek 92. Väldigt praktiskt plagg på bebisar som ligger ner men inte på barn som går enligt mig.

  • Support

    När de inte hasade och kröp på golvet längre. När de gör det åker tröjan lätt upp och korvar sig tycker jag. Men när de börjar gå sitter den oftare där den ska. Eftersom det är mindre fixande med tröja än med body går vi över till det när det funkar.

    Men vi har haft overallpyjamas länge för att de inte ska bli kalla om magen/ryggen när de ålar runt i sömnen.

  • MammAmma

    När det inte fanns passande storlekar längre eller när de slutat med blöja. Vilket som nu kom först.

  • Duckan

    Dottern hade några bodys i strl 74 som fortfarande passade när hon började fsk (liten tös), men personalen orkade inte knäppa dem på henne utan lät dem hänga ner bara och då var det dags att slopa bodys tyckte jag. Hon var då 19 mån.

  • Mooomin

    När han började gå, typ. Ca stl 68-74, el 9 mån. Det kändes inte nödvändigt längre, det var enklare med blöjbyten utan body under byxan.

  • fluu

    När hon var runt två år och hade strl 80-86. Slutade för att det var opraktiskt i samband med potträningen.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Jemp

    10 mån gammal, nu börjar det bli knepigt att hinna/få knäppa bodys efter blöjbyte så vi fasar nog ut det snart.

  • mammalovis

    I storlek 92 börjar det bli svårt att hitta fina bodies, så då har det blivit naturligt att byta. Sedan har våra barn ganska tidigt fått välja överdel så då märker man vad de föredrar. Till en 1-åring och i synnerhet vintertid med overall fördedrar jag bodies.

  • elyse

    När vi inte burit på dottern längre. Upplevde att tröjan åkte upp när hon satt på höften.

  • Physalis

    Tack igen för svar

    Jag är lite kluven, det är praktiskt, hjälper till att hålla blöjan på plats och åker inte upp när man bär.

    Men det verkar enklare med vanliga tröjor och det finns mer variation på kläder.

    Jag tror vi kommer behålla bodys tills hon går ordentligt eller fram till sommaren då det blir väldigt varmt med ett onödigt extra lager.


    Korrekturläser som en kratta
  • minerva123

    Men äldsta slutade vi med bodyn runt 8-månaders ålder, helt enkelt eftersom han vägrade ligga ner vid blöjbyte och att knäppa en body är superomständligt på en som vägrar både stå och ligga still. Yngsta hade body fram till 10 månader ungefär för då stod han upp mer än låg/satt. Body är praktiskt medan de mestadels ligger ner eller ålar, sedan föredrar jag tröjor.

  • malle88

    Vid 1,5 (80-86) började hon klä sig själv (byxor och med viss hjälp tröja) och då var body för krångligt, så då slutade vi

  • elyse

    Jag tänker att en body i stl 92 inte främst är tänkt till en treåring utan till långa/stora ettåringar.

Svar på tråden När slutade ni med bodys?