Inlägg från: MeandHim |Visa alla inlägg
  • MeandHim

Vilken barnvagn?!?!

Emmaljunga nxt90 blir sjukt liten ihopfälld. Kolla Emmaljunga hemsida för en video :)

• MeandHim

Absolut, ska svara så gott jag kan.
    Personligen skulle jag inte köpa en britax, då man får mkt "mer vagn" för pengarna i en emmaljunga tex, mkt bättre komfort för barnet.

Buggaboo och emmaljunga nxt90 är båda lite "skraltiga" kan man upplevas då dämpningen inte sitter i chassit utan vid ligg/sittkorgen. Mkt bra vagnar däremot kan jag tycka iom att dom blir väldigt små vid ihopfällning.
    Donkeyn är ju en syskonvagn och kan vara bra om man vill ha syskon tätt eller mkt förvaring med tanke på sidokorgen.
    Donkeyn blir nästa mindre ihopfälld än en emmaljunga super nitro.

Om ni har ont om plats så brukar man få låna med vagnar och prova att fälla ihop för att se om den fpr plats i bilen.

Tänk även på bilbarnstol om du vill kunna sätta babyskyddet direkt på chassit, funkar inte på alla modeller/vagnar så det kan va ett tips.

En ny superfin vagn som är min personliga favorit är Cybex Balios

Mkt säljinfo här nu, men svårt att korta ner det när man är lite yrkesskadad haha. Hoppas du blev lite klokare iaf

• MeandHim

Treansresa ja det passar :) men det finns vita läderkorgar för båda modellerna :)
    "Pure" färgen är riktigt snygg Irl. Vit läder med ljusgrått.

Svar på tråden Vilken barnvagn?!?!