• Anonym (q)

Varför blir jag inte sjukskriven?

Det låter väldigt mycket som när jag blev sjukskriven för utbrändhet. Jag blev direkt sjukskriven när jag berättade hur jag hade det. Detta var genom företagshälsovården, inte genom vanlig VC. Gick till VC först men den läkaren "vågade" inte sjukskriva utan sa att finns det företagshälsovård får du nog bättre hjälp där och det stämde. Jag blev sjukskriven på fläcken, fick täta uppföljningar med läkaren + att jag fick gå en kurs tillsammans med andra i samma sits (som verkligen var väldigt bra!) . Kursen var en blandning av KBT och fysisk träning för avslappning osv. 

Detta med att tappa ord (jag kunde inte ens läsa när det var som värst, vilket var mycket besvärligt eftersom jag arbetar med språk - kände mig som om jag plötsligt hade fått dyslexi) , tappade "bilder" inne i huvudet av saker jag väl kände till (tex platser) och andra tokigheter. 

sov dåligt och hade värk i varenda led i kroppen. Listan kan göras längre men tycker verkligen du ska försöka få hjälp igen. 

Det är absolut bra att röra på sig så det rådet är inte fel men det räcker nog inte utan du behöver komma loss från den stressiga situationen och SEN ta tag i träning, sömn osv. 

Svar på tråden Varför blir jag inte sjukskriven?