Inlägg från: Anonym (samma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (samma)

Varför blir jag inte sjukskriven?

Har lite samma dilemma. Jag tror också att jag är på gränsen till utmattning, om jag inte ens redan gått över. Under flera års tid har jag sett symtomen komma och bli värre och värre. Det värsta är att jag sover så dåligt. Jag ältar jobb, drömmer jobb och vaknar innan klockan ringer trots att jag egentligen skulle behöva sova ut ordentligt. Min kropp har länge gått på högvarv. Jag tror att jag är en person som lätt blir utbränd eftersom jag antingen kör på till 110 % eller inget alls. Dock vet jag att min och mina kollegors arbetssituation är långt ifrån acceptabel. Vi är överbelastade och även den mest lugna känner nog av stressen. Tänker att det är liknande som din situation..

Jag träffade en läkare för några veckor sedan. Jag vet inte vad jag ville få ut av mötet men jag ville nog höra att det var så illa att jag skulle kunna vara sjukskriven. Som ett säkert kort om jag någon dag inte skulle orka resa mig upp typ... Men han sa att jag inte skulle hamna i sjukskrivning och frågade om jag inte funderat på att byta jobb. Det har jag självklart gjort och jag bytte nyligen jobb men det blev ännu högre arbetsbelastning på det nya jobbet. Problemet är att jag känner att jag mår för dåligt för att söka nytt jobb och börja på något nytt igen. Jag känner att det jag behöver är att vila innan jag börjar på ett nytt jobb. Nu är min fråga till mig själv hur denna "vila" ska se ut.

Hur hade ni andra gjort, hade ni sagt upp er och varit lediga ett tag utan lön eller hade ni fortsatt att ta upp frågan om sjukskrivning med t.ex företagshälsovården? 

Svar på tråden Varför blir jag inte sjukskriven?