• kokos

Nappen ska bort!! Tips?

Hej

Nu är det dags att få bort ovanan med napp! Mina två barn är 17 mån och 2,5 år. Jag tänker ta bort napparna under jullovet.

Vad har ni för bra tips? 17 månaders har inte så mycket uppfattning om vart den tar vägen men det har ju 2,5 åringen...

• Svar på tråden Nappen ska bort!! Tips?
  • kokos
    Linnis92 skrev 2016-12-02 16:05:45 följande:

Ge napparna till jultomten?

Vi firar inte jul så tomten funkar inte
  • BuoBä

Andra klassiker brukar vara att "skicka" dem till andra, mindre barn i släkten, "ge" dem till djurungarna på Skansen/närmsta djurpark, eller "skicka" dem till Bamse/Mumintrollen/Pippi eller någon annan figur barnen tror på.

• elin1989

Min son slutade med napp när han var ca 2 år och 2 månader. Jag tog bara bort den... Funkade för oss iaf! Han hittade en napp en vecka senare, stoppade in den i munnen och tog ut den direkt, nappen var uppenbarligen inte god längre!

• tulip79

Mina slutade med napp mellan 2,5 - 3 år. Jag förberedde dem att det var dags att sluta med napp i flera veckor i förväg. Sen åkte vi till leksaksaffären och där fick de byta nappen mot en önskad leksak. Funkade jättebra med båda två. De skrek och var ledsna första natten men sen var det inga fler frågor efter nappen. Sonen sov dock med sin sopbil i en vecka... Frågade någon om han använde napp svarade han att han hade en sopbil . Båda hade snuttisar vilket kanske underlättade.

Svar på tråden Nappen ska bort!! Tips?