Inga barn och tack för era svar.. Ni svarar ungefär likadant och det är så jag tänker med. Min sambo får in den största delen av lönen och själv får jag inte så mycket som jag får från fk just nu efter en mycket lång sjukskrivning. Jag har inte så mycket räkningar som är mina men resterande betalar jag all mat. Och den största biten betalar min sambo hyran och rest som ska vara gemensamt. Men just nu ser det ut så här.
Men så fort det är något som inte passar han eller att han slösat pengar på sitt eller nåt så kommer det, just detta med pengar. Att jag minsann ska visa min tacksamhet till honom, som jag ändå får ha mina saker mm i hans hem.
Frågade om vi var sambos eller om jag var inneboende efter jag skrev detta inlägg och svar sambos. Då vill jag inget höra om detta något mer för det är inte snällt. Jag vet att börjar jag jobba igen så betalar jag det jag ska hemma hos oss och antagligen tjäna mer men skulle aldrig säga något sådant som han gör. Tacksam säger han men jag vet också att bodde vi inte ihop så hade han knappt pengar till mat pga alla hans personliga räkningar.
Sagt att vi ska ha ett gemensamt konto som vi sätter in alla gemensamma räkningar på men han vägrar. Jag har kommit med en massa förslag men inget passar. Sååå tråkigt. Vi har barn på varsitt håll men mina är vuxna och han har en son i tonåren men just nu så bor han inte hos oss som sambo och mamman ligger i en konflikt.