Inlägg från: Anonym (litetmy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (litetmy)

Makt i relation

Ekonomi och förhållande finns det lika mycket åsikter som människor så jag undrar vad du egentligen vill ha för svar?
    Vill du lämna honom? Gör då det.

I min värld är det rätt underlugt att man ger pengar så stor makt, för det är det ni bägge gör: värderar makt i kronor och ören. I min värld handlar makt om helt andra saker, som att bestämma vem som gör vad i hemmet, vad man ska göra på söndag etc och det är ett gemensamt givande och tagande.

När det gäller det ekonomiska bidrar man i min värld efter förmåga. Ibland har jag tjänat mest, ibland min partner. Vi har å andra sidan gemensam ekonomi eftersom vi bägge anser att vi driver en skuta gemensamt och bidrar gemensamt även om det inte alltid är millimiterrättvist.  Men överlag tycker jag att tacksamhet inte är en relationsbefrämjande känsla...

Så det egentliga rådet är välMen en sak tycker jag att du ska försöka med innan och det är att mycket tydligt förklara för honom vad du tycker är fel, varför du tycker det är fel och hur du vill att det ska vara istället.

Svar på tråden Makt i relation