• Bibbidi

Julen

Självklart ska barnen fira jul hos honom ifall de har en bra relation med varandra! Kom igen nu ts, lägg av. De har alltid firat med dig, det här är deras kanske enda chans att fira en jul.under deras barndom med deras pappa! Även om det inte blir som det brukar så kommer de överleva det - och de kommer kanske ha jättetrevligt!

Det enda vettifa, och osjälviska, är att de ska fira hela julafton med sin pappa.

Kom igen nu ts.... skärp dig.

Life is not a fairy tale. If you lose your shoe at midnight, you're drunk.
  • Bibbidi
    Anonym (Mamma) skrev 2016-12-06 09:08:12 följande:

De har annars en bra relation till sin pappa, farmor, farfar, faster. De bor halva tiden hos sin pappa och han bor ett stenkast från hela sin släkt. Jag anser dock att traditioner är en trygghet för barnen och att just julen är barnens högtid. Varför ska jag tillgodose pappans behov när barnen vill fira med mormor och morfar som vanligt (och dom de dessutom inte träffar så ofta...)

Men lägg av! Så fort någon av dina ungar skaffar en partner så kommer de kanske fira någon jul med dem istället och poff pang är traditionen bruten!

Det här är kanske enda chansen de får att fira en jul under deras barndom med sin pappa och hans släkt!

Att de inte träffar deras morfäräldrar har INGET med saken att göra! Du kan åka dit med ungarna på juldagen, eller vilken annan dag som helst istället!

Låt barnen fira jul med sin pappa.
  • Bibbidi
    Anonym (Mamma) skrev 2016-12-06 09:12:22 följande:

Bibbidi: För M I N skull kan de fira med honom! Dock är det väldigt jobbigt när de väntar på att få fira med mormor och morfar. Jag har sagt på ett diplomatiskt sätt att det kanske inte blir som vanligt i år men att vi firar med mormor och morfar en annan dag. Då brast båda i gråt och blev jätteledsna.

Ni kanske kan fira jul hos dem dagen innan/efter? Skulle det kanske kunna gå?
Svar på tråden Julen