• Jessicacarolina

Någon mer som väntar första barnet ?

Hej allihopa

Igår kom äntligen det efterlängtade plusset. Är så glad och så chockad och ja det är helt enkelt mycket känslor.

Kommer bli ett augustibarn och min fråga är väl egentligen om det kanske finns någon annan här som även de ska ha första barnet och ungefär samma tid som mig där man kan diskutera symtom och hjälpa stötta och ge och få råd ?

Hade varit superroligt och höra från er andra hur ni mår och känner er osv.

• Svar på tråden Någon mer som väntar första barnet ?
  • babydreams

Hej! STORT GRATTIS! :D

Jag är i samma sits. Första graviditeten, väntar första barnet med BF i slutet på juli. Är i vecka 7+4 nu :)

• Jessicacarolina

Åh så kul grattis till dig med ???? några speciella symtom du har haft ? Vilken känsla säger jag bara svårt att förstå att man ska bli mamma ????

• Lilltiger84

Hej!
    Supergrattis till plusset, vilken vecka är du i? Skrattande

Jag väntar också första barnet (har haft ett MF innan) och jag är precis som babydreams i vecka 7+4 idag. 

Har du några symptom ännu? 

• pigne

Stort grattis!!

Vi väntar också första barnet i augusti, är i vecka 5+1 :) de symptom jag har än är i princip bara väldigt ömma bröst! Hur har du det med symptom?

• Jessicacarolina

Hej tjejer

Jag är i vecka 4+6 är så spännande. Varit gravid en gång innan dock gjorde jag en abort var ca 6 år sedan. Mina symtom :

× känns som det rinner ( att mensen kom )

×bubblar väldigt mycket i magen

×mensvärk i blygdbenet och i korsryggen

×klöktes när jag rökte

×sover otroligt dåligt vaknar flera gånger per natt dock lätt att somna

×kaffet smakar inte bra

×stora bröst

×brukar alltid känna när jag har sex innan mens att det är obehagligt, känner när det stöter mot tappen men inte gjort det nu då den sitter väldigt bakåtlutat.

Vad har ni för symtom tjejer ? Och grattis till er tänk vi ska bli mammor :)

• babydreams
    Jessicacarolina skrev 2016-12-08 11:48:24 följande:

Hej tjejer

Jag är i vecka 4+6 är så spännande. Varit gravid en gång innan dock gjorde jag en abort var ca 6 år sedan. Mina symtom :

× känns som det rinner ( att mensen kom )

×bubblar väldigt mycket i magen

×mensvärk i blygdbenet och i korsryggen

×klöktes när jag rökte

×sover otroligt dåligt vaknar flera gånger per natt dock lätt att somna

×kaffet smakar inte bra

×stora bröst

×brukar alltid känna när jag har sex innan mens att det är obehagligt, känner när det stöter mot tappen men inte gjort det nu då den sitter väldigt bakåtlutat.

Vad har ni för symtom tjejer ? Och grattis till er tänk vi ska bli mammor :)

Mina symtom är illamående på mornarna, ömma bröst och extrem trötthet, de vanligaste dvs :'D
  • Lilltiger84

Ja då har du ju en hel del symptom redan! Skrattande Jag har ömma bröst, svullen mage, mer kissnödig, yr och lite lätt illamående till och från.

• Jessicacarolina

Började dock blöda igår. Det var väl inte så mycket egentligen för mig såg det dock mycket ut. Kom på pappret när jag torkade mig. Idag var samma 1 gång fast mycket mörkare än gårdagen, har lagom panik nu hoppas det inte är något :/

• Florpan10

Väntar "första" barnet med bf 30juli. Hänger gärna med här! Varit gravid innan och förlorade dottern i graviditetsvecka 27, född 300716 så har ett änglabarn.

Mina symptom hittills har varit:

- hade molvärk från äl fram till ett par dagar innan bim.

- svullna bröst då och då.

- konstant illamående senaste veckan.

• Jessicacarolina

Grattis och välkommen :) håller tummarna nu att min graviditet ska fullfölja blödde igår kommit lite idag med fast mörkare. Så hoppas det inte är någonting :/

Svar på tråden Någon mer som väntar första barnet ?