Vi som är gravida efter ÄD 2017
Har tänkt skriva ett långt inlägg om allt som har hänt, men det är svårt att få tid till det nu när jag har tvillingarna, som kom den 29 december 22 timmar efter att de stuckit hål på hinnorna. Det krävdes sugklocka till slut och det var hemskt. Moderkakorna ville inte komma ut sen heller men på nåt vis fick de ut dem men jag förlorade mycket blod och fick transfusion sen för jag blev ju svag och svimfärdig. Satsar på att skriva mer imorgon. Tänkte bara skriva nu att vilken lättnad, Grodan, att det inte var nåt med hjärtat! Så skönt att läsa. En del läkare kan verkligen vara klumpiga, och de hade, som du skrev, kunnat bespara er en massa oro ju om de uttryckt sig annorlunda. Själv fick jag före jul leva med oro över om jag hade en tumör i näsan. Hade en massa ostoppbara blödningar i näsan som jag till slut fick söka akut för och jag hade nån växt/knöl visade det sig. En läkare sa när han höll på och grävde i min näsa att det var en tumör eller papillom och att det skulle skickas på snabbanalys. Smidigt! Blev ju helt förtvivlad och rädd att inte få vara med mina barn.
Men, analysen visade att det inte var cancer utan nåt som heter pyeliskt granulom. Och jag är så lycklig nu över barnen. <3

Nä, sugklocka är inte kul och gör ooont när de stoppar in, men kände (med sonen) att jag vid det laget hade sagt ok till att plocka ut ungen med gaffeltruck om det innebar ett slut på det evinnerliga krystandet som ändå inte gav något resultat.. jäkla barn att sitta fast!